כסף וצרכנות

אלקטרוניקה, ספורט, פנאי וטיפוח: זינוק של מאות אחוזים במכירות אונליין

על פי בדיקה שערכה ExposeBox, הגידול ברכישות האונליין נע בין 290% ל-550% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המוצרים הנמכרים ביותר: מכונות תספרות, קונסולות משחק ומזרני יוגה

רועי בהריר-פרל |  3
קניות אונליין (צילום freepik)
לצד הירידה הדרמטית בהיקף המסחר הכללי בישראל, בזירת האונליין נרשם במהלך החודשיים האחרונים זינוק חד במכירות של כמה ענפים שנראה כי משבר הקורונה דווקא מיטיב עמם. 
מדובר בעיקר מוצרי טיפוח והיגיינה, שמכירותיהם ברשת קפצו ב-550% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, במוצרי אלקטרוניקה שרשמו עלייה דרמטית של 450% במכירות, במוצרי פנאי לשימוש ביתי שהיקף המכירות שלהם צמח ב-380% ובמוצרי ספורט שמיועדים בעיקר לשימוש בבית, שמכירותיהם רשמו גידול של 290%. 
את הנתונים אספה וריכזה חברת ExposeBox הפועלת בתחום האי-קומרס בישראל, שגילתה בין השאר כי בנוסף למסכות הפנים, שמכירותיהן זינקו באופן טבעי, אחד המוצרים המבוקשים ביותר בארץ במהלך החודשיים האחרונים היה מכונת תספורת - פועל יוצא של סגירת המספרות עקב משבר הקורונה. 
בקטגוריית מוצרי האלקטרוניקה, המוצרים הנמכרים ביותר הם קונסולות משחקים ואוזניות, ובקבוצת מוצרי הפנאי לשהייה בבית בולטות במיוחד בריכות מתנפחות לילדים. הגידול במכירות מוצרי הספורט נובע, כמובן, מסגירת חדרי הכושר ומההגבלות על פעילות גופנית מחוץ לבית, ובו בולטת במיוחד הקפיצה במכירות מזרני היוגה. 
קראו עוד ב-ice
"אנחנו חיים בתקופה שבה קסטומיזציה היא מילת המפתח", מסר מנכ"ל אקספוז בוקס, שמעון עזר, נוכח הממצאים. "עסקים רבים נאלצו להמציא את עצמם מחדש בעקבות המצב. גם כאלה שלא פעלו קודם לכן בזירת האונליין מיהרו להעביר את פעילות המכר שלהם למרחב המקוון והמשמעות היא הגדלת מספר השחקנים בשוק הזה. עסקים שהשכילו לתת ללקוחות פתרונות חדשים ויעילים, סביר שיצלחו את המשבר עם פגיעה פחותה בתזרים המזומנים". 
אפשר להניח כי הנתונים האלה ישתנו בעקבות ההקלות האחרונות שאישרה הממשלה - בהן, אישור פתיחה למספרות, למכוני יופי, למכוני כושר, לחנויות שפועלות ברחוב ולמרכזי קניות לא מקורים, כמו גם היתר לפעילות ספורטיבית במרחק של יותר מ-500 ק"מ מהבית. יחד עם זאת, הצפי הוא שלפחות במהלך התקופה הקרובה אנשים ימשיכו לרכוש מוצרי מזון ומוצרים אחרים בעיקר ברשת. המגמה צפויה להימשך כל עוד נגיף הקורונה עדיין מהווה סכנה במרחב הציבורי, אבל עם הזמן קרוב לוודאי שתלך ותתמתן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי שמע על החברה הזאת? מי הם? איך הם עובדים (ל"ת)
    חיים 04/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טכנולוגיה מצוינת
    הייטק גאי 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה עם טכנולוגיה מדהימה. במקום ללכת לפרוייקט שלא ייגמר עם אחד הגדולים, אקספוזבוקס מספק פתרון יעיל, מהיר ואיכותי.
    סגור
  • חברה עלובה, לכן לא שמעת עליה
    ביג ג'ו 04/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכיבים שלה תועים ומאיטים אתרים. טעות לעשות איתם שיתופי פעולה
    סגור