כסף וצרכנות

עד 8,000 שקל דמי אבטלה עד סוף מאי: הממשלה האריכה תוקף ההקלות

הממשלה אישרה הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד לסוף חודש מאי עבור מי שאיבדו עבודתם בגלל המשבר. מענק עבור חודש אפריל צפוי להגיע גם למי שטרם הושלם הטיפול בבקשתו
מערכת אייס | 
דמי אבטלה (צילום freepik, Istock)
אתמול (מוצ"ש) אישרה הממשלה הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד לסוף חודש מאי עבור מי שמצאו עצמם בלא עבודה בגין משבר הקורונה, ושפג תוקף זכאותם. המשמעות היא שעשרות אלפי מובטלים יוכלו לקבל עוד השבוע מקדמות של עד 8,000 שקל עבור דמי האבטלה של חודש אפריל.
הרקע להארכת תקופת דמי האבטלה נבע מתקנות לשעות חירום שאושרו נוכח המשבר ואשר עמדו בתוקף עד תחילת מאי. עבור הארכת תוקפן, ביקש משרד המשפטים לקבע את הנושא בחקיקה, ובישיבה אתמול אושרה טיוטת החוק. 
בתוך כך, תנאי הזכאות מאפשרים קיצור תקופת ההכשרה המינימלית מ-12 חודשי תעסוקה ל-6 חודשי תעסוקה טרום אובדן העבודה, ותנאי זה יהיה תקף גם עבור מי שפוטר עד לסוף חודש אפריל. ואולם בשל תקנה זו קוצרו גם תוקף ימי הזכאות במחצית ונדרש היה להאריך את משך התקופה. 
כמו כן, בשל עומס הדרישות על ביטוח לאומי, הוחלט על קיצור ההליכים הביורוקרטיים וכי ביטוח לאומי יוכל לשלם מקדמה גם עבור מי שהטיפול בתביעתו עוד לא נשלם. זאת מאחר שהרבה ממגישי הבקשות בשבועות האחרונים טרם קיבלו תשובות לבקשותיהם. 
טרום חג הפסח שולמו למאות אלפי מגישי בקשות מקדמות בגובה 2,000 שקל עבור דמי האבטלה של מרץ, ואולם המקדמות עבור אפריל יגדלו משמעותית, כאמור, עד לגובה של 8,000 שקל. יחד עם זאת, בני ה-67 ומעלה שאיבדו את עבודתם צפויים לקבל מענק עבור חודש אפריל בסכום של עד 4,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה