כסף וצרכנות

בנק ישראל מקל על העסקים ביישום תקן EMV לתשלום ללא מגע

במטרה לאפשר לקונים בבתי עסק להימנע ממגע בצל משבר הקורונה, הועלה סכום העסקאות מעליו ידרשו הלקוחות להזין את קוד כרטיס האשראי שלהם. על כמה מהרכישות ההקלה תשפיע?
איתי פת-יה | 
רכישות באשראי (צילום freepik)
בנק ישראל מקל את הדרישות על עסקים ליישום תקן EMV לתשלום ללא מגע. לפי הדרישות המקוריות, החל מהמועד המחייב להפעלת מסופי התשלום החכמים, בכל קנייה מעל 200 שקל יידרש הלקוח להזין את הקוד הסודי של כרטיס האשראי שלו. כעת בבנק הודיעו שהרף יועלה ויעמוד על 300 שקלים.
בהודעת הבנק נכתב כי ההקלה נעשית בין השאר "לצורך שיפור ההתמודדות עם נגיף הקורונה, ועל מנת לצמצם עוד יותר את המגע בביצוע פעולות תשלום". עוד צוין כי "החלטה זו הינה דומה להחלטות שהתקבלו במדינות שונות באירופה להעלאת הסף". ההקלה תהיה בתוקף עד לסוף השנה, אז ייבחן הנושא מחדש.
החל מנובמבר הקרוב נדרשו עסקים בעלי מחזור של למעלה מ-100 מיליון שקל בשנה להפעיל את המסופים, אולם על רקע התפרצות הקורונה, חלק מרשתות השיווק והפארם הגיעו לאחרונה להסכם מול בנק ישראל, לפיו יאיצו את הטמעת הטכנולוגיה. העסקים הקטנים יצטרכו להפעיל את המסופים ביוני 2021, והעסקים הזעירים ביולי 2022.
קראו עוד ב-ice
לפי נתוני בנק ישראל, 85% מהעסקאות המבוצעות בכרטיסי אשראי בבתי העסק הם מתחת לסכום של 300 שקלים, וכ-75% מכלל העסקאות הן מתחת ל-200 שקלים.
בסוף השבוע האחרון הודיעה הממשלה על הגדלת תכנית הסיוע בשל משבר הקורונה, ב-14 מיליארד נוספים, שחלק מהם יוקצה לטובת קרן מענקים עבור עסקים קטנים שיטמיעו את טכנולוגיית ה-EMV.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה