כסף וצרכנות

איציק שמולי: יבוטל קיזוז כפל קצבאות, כספים יוחזרו רטרואקטיבית

שר הרווחה איציק שמולי ושר האוצר ישראל כ"ץ סיכמו על ביטול קיזוז כפל קצבאות בתקופת הקורונה והחזרת כספים שקוזזו החל מהאחד במרץ. העלות: 250 מיליון שקל. השר שמולי: אסור שאף ישראלי יישאר מאחור"
שרון טל |  5
איציק שמולי שר הרווחה (צילום דוברות משרד הרווחה)
זכאים לקצבאות מצאו עצמם במצב כלכלי קשה עקב משבר הקורונה. אימהות חד-הוריות, נכים, קשישים ואוכלוסיות מוחלשות נוספות נאלצו לשרוד עם כמה אלפי שקלים בודדים, מה שהוביל רבים מהם לפת לחם. כעת מגיעה בשורה משמחת.
שר העבודה והרווחה איציק שמולי הגיע עם נציגי אגף התקציבים במשרד האוצר להסכמה על הפסקת קיזוז דמי אבטלה מקצבאות הבטחת הכנסה, דמי מזונות, אזרח ותיק, תלויים בנכים ושארים, לתקופה של משבר הקורונה. לפי ההסכם, הסכומים שקוזזו מ-1.3 עד לסוף מאי יוחזרו רטרואקטיבית לזכאים ובמהלך חודש יוני גם כן לא יהיו קיזוזים. מדובר בהחזר של כ- 250 מיליון שקל. המהלך צפוי להיות מאושר בכנסת מיד לאחר אישור מסגרת תקציב החירום בגובה 14 מיליארד שקל בשבוע הבא.  
 

לאחר דיונים אינטנסיביים עם נציגי אגף התקציבים במשרד האוצר עלה בידי להגיע לסיכום בדבר עצירת הקיזוזים השערורייתים של דמי...

Posted by ‎איציק שמולי | Itzik Shmuli‎ on Monday, May 25, 2020
השר שמולי הגדיר את המצב הנוכחי כשערורייה ואמר: ״זה נכון שהמאמץ המרכזי של הממשלה הוא לדחוף לשוק התעסוקה, אבל במקביל אסור שאף ישראלי יישאר מאחור". 
קראו עוד ב-ice
על ההסכם אמר שמולי: "מדובר בהישג חסר תקדים לטובת השכבות החלשות. אני מודה לשר האוצר על הגיבוי, למנכל הביטוח הלאומי ולנציגי אגף התקציבים על שיתוף הפעולה התכליתי והמקצועי״.  
ביטול קיזוז הקצבאות מגיע לאחר כתבה שפרסם העיתונאי ציון נאנוס במהדורת חדשות 12 בשבוע שעבר. נאנוס הביא את סיפורה של אביבה, קשישה תושבת תל אביב שהוצאה לחל"ת ב-15 במרץ לאחר שעבדה כסייעת בגן ילדים, אך בשל העובדה שהיא זכאית לקצבת זקנה, לא הייתה זכאית גם לדמי אבטלה. אביבה סיפרה כי אוכלת את המצות של פסח ואף נאלצה לוותר על קניית תרופות, למרות שהיא חולת פיברומיאלגיה במצב קשה. כעת, היא ואזרחים טובים כמוה יוכלו לקבל חזרה את הכספים המגיעים להם, בתקווה שהמהלך הנוכחי של קיזוז כפל הקצבאות יהפוך מזמני לקבוע, כדי שלא יגיעו עוד לפת לחם.
 

אביבה טלטלה הערב מדינה שלמה. גם אותיאנשים מבוגרים שהמדינה דוחפת לעוני ונאלצים ״לחיות״ על מצות מפסח זו בושה לכולנו. גם...

Posted by ‎איציק שמולי | Itzik Shmuli‎ on Thursday, May 21, 2020

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מעלים את הקצבאות.
    מעלים את הקצבאות. 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיעלו את הקצבאות לכולם, 35,0000 יקבלו עזרה, מה עם כל השאר? אותם עלה שאינם עובדים ולא עבדו ולא יעבדו , העלאת הקצבאות היא הפתרון הטוב ביותר, מתקופת הקורונה ולצמיתות. מעלים את הקצבאות הפתרון הטוב ביותר מכולם. ממשלה קצצנית בעלת אינטס לאלטרנטיבה הזולה היותר מכולן להראות שעוזרים לחלשים . כל מקרה לגופו-חל"ת לאנשים שעבדו מגיע להם זה טוב מאוד להם, אבל ,מה עם כל השאר ?! עזובים ונטושים עם קצבאות קטנות מאוד, לא העבירו את הפעימה השנייה, הזנחה קונקרטית מצד הממשלה הזאת. מעלים את קצבאות הנכים הפתרון הטוב ביותר, מפה ולצמיתות. 35,000 קשורים לחל"ט אבל מה עם 200,000 שלא קשורים לחל"ת. למה לא מעלים את הקצבאות למדד המינימום לתקופת הקורונה לכולם כולל כולם? מפה ולצמיתות. חובה. מעלים את הקצבאות לחלשים בישראל הפתרון הטוב ביותר.
    סגור
  • 4.
    אבטלה
    א 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ביטלו את בקיזוז הורידו לי גם החודש . פשוט עשו לי חוב בהבטחת הכנסה ולקחו מהאבטלה! בושה למדינה אני עם חמישה ילדים חיה מקצבה מסכנה של 2100 שקלים!!!
    סגור
  • 3.
    לא ביטלו
    ש 06/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנתיים הכל דיבורים ולא ביטלו כלום
    סגור
  • 2.
    בעד חוק זה
    אמל 06/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מהאוכלסיה הזאת כשכירה חד הורית מקבלת 2600 והשלמה מביטוח לאומי בסכו של 2900 -יצאתי לחלת עקב קורונה ולא קבלתי דמי אבטלה.כולי תקווה שיענו שיבטלו קיזוז כפל קצבאות .
    סגור
  • 1.
    ביטול קיזוז כפל קצבאות
    מירי 05/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני נופלת בין הכיסאות כאזרחית ותיקה עם 75% נכות לצמיתות שכשני שליש מחיי טיפלתי צמוד ביותר בבן סיעודי שנפטר בגיל 38 לפני 4 שנים. לאחר פטירתו קבלתי התקף לב, עברתי עוד צנתורים נוספים בעורקי הצוואר מהם ניצלתי בנס משבץ מוחי. עם אסטמה, סכרת, פיברומיאלגיה אוספת את עצמי כל יום מחדש לפרנס את עצמיו בכבוד ובקושי רב. בגלל כפל הקצבאות קבלתי 500 שח מענק חד פעמי ובפועל הפסדתי 2.5 משכורות. מקווה בע''ה ובעזרת ח'כ שמולי ואנשים טובים לא אגיע לחרפת רעב. נאמר: "דברים רעים קורים בגלל שאנשים טובים לא עושים דבר" מקווה שהאנשים הטובים אכן יעשו את הדבר הנכון, אמן.
    סגור