כסף וצרכנות

הישראלים יצאו מהסגר ואיתם כרטיסי האשראי: זינוק של כ-30% ברכישות במאי

היקף הרכישות בכרטיסי אשראי של צרכנים פרטיים עלה בחדות במהלך חודש מאי בהשוואה לאפריל. הנתונים אף גבוהים מאלה של מאי אשתקד, אולם ייתכן שמדובר בפיצוי חד פעמי על תקופת הסגר
איתי פת-יה | 
כרטיס אשראי (צילום pixabay)
הישראלים יצאו מהסגר והוציאו יחד איתם גם את כרטיסי האשראי, כפי שעולה מנתונים שמפרסמת היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. היקף הרכישות של צרכנים פרטיים באמצעות כרטיסי אשראי במאי האחרון הייתה גבוהה ב-32% מזו של אפריל, כך לפי הנתונים.
היקף הרכישות אף היה גבוה ב-5.9% מזה של מאי אשתקד, מה שעשוי להצביע על "פקק" שהשתחרר ברכישות הכרחיות שנדחו עקב הסגר, כמו גם על מגמה של צריכה מוגברת של הצרכנים ש"פיצו" עצמם על תקופת הסגר. ואולם, כשבוחנים את הרכישות בכרטיסי האשראי מינואר ועד מאי רואים ירידה בשיעור 0.9% לעומת אותה התקופה שנה קודם לכן.
העלייה החדה ביותר במאי נרשמה בקטגוריית מוצרי תעשייה, בה מסווגות ההוצאות מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, הלבשה והנעלה, רהיטים ורכישות בבתי כלבו. הקטגוריה זינקה ב-114.2% לעומת אפריל, וב-19.4% בהשוואה למאי לפני שנה. נזכיר כי בחברת המחקר ריס דיווחו כי בחודש מאי הפדיונות הכוללים של הקניונים ומרכזי המסחר הפתוחים (פאוור סנטרים) עלו ב-20.7%, מה שמתיישב עם הנתונים שמפרסמת כעת הלמ"ס.
 
קראו עוד ב-ice
בקטגוריית המוצרים ושירותים, בה נכללות ההוצאות על חשמל וגז, דלק, ציוד ושירותי תקשורה ותחבורה, תרופות ושירותי רפואה, פרסום וספרים, נרשמה עלייה של 23.3% מהנתון של אפריל, ושל 14.3% מזה של מאי 2019. העלייה בגזרת המזון והמשקאות, בה נכללים גם שירותי האוכל, הייתה בשיעור 6.2% בהשוואה לאפריל, וכך גם בהשוואה למאי אשתקד.

הנתונים שמפרסמת הלמ"ס הם מנוכי עונתיות, קרי לאחר ניכוי השפעת העונתיות והשפעת החגים וימי הפעילות, מהנתונים המקוריים. את נתוני המגמה, אלה שמתקבלים לאחר הסרת השפעת האי-סדירות ("רעשים") מהנתונים מנוכי העונתיות, לא פרסמו בלמ"ס עקב שינוי חד שהתקבל בנתון מאי 2020 לאור משבר הקורונה, אולם בחודשים הבאים, בהתאם לנתונים שיתקבלו, ייבחן פרסום אומדני המגמה.
ובעוד בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמים נתונים חודשיים על מאי, בבנק ישראל מפרסמים מדי שבוע את נתוני השימוש בכרטיסי אשראי. בפרסום האחרון של הבנק נראתה עלייה בשימוש זה בשבוע שהסתיים ברביעי האחרון, לעומת זה שקדם לו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה