כסף וצרכנות

ישראל כ"ץ מגביל עוד יותר את השימוש במזומן: עד 6,000 שקל בלבד

שנה וחצי לאחר החלת תקרת תשלום במזומן של 11,000 שקל בעסקה בין אדם פרטי לעסק, שר האוצר מקבל את הצעת רשות המסים ומנמיך את הסכום כמעט בחצי. עסקה בין שני פרטים תוגבל ל-15 אלף שקל
איתי פת-יה | 
ישראל כ"ץ (צילום יוטיוב/המכון למדיניות ואסטרטגיה, Pixabay)
שר האוצר ישראל כ"ץ יגביל את תקרת השימוש במזומן מ-11,000 שקל ל-6,000 שקל. חוק הגבלת השימוש במזומן נכנס לתוקף בתחילת 2019, והותיר לשר האוצר אפשרות להרחיב את ההגבלה במסגרתו שנה לאחר מכן, כפי שאכן מתכנן כ"ץ לעשות כעת.
כאמור, במקום 11,000 שקל, אדם פרטי יוכל לשלם לעוסק במזומן רק עד 6,000 שקל.  כך גם בעסקה בין שני עסקים. כמו כן, בעסקה בין שני אנשים פרטיים התקרה תרד מ-50,000 ל-15,000 אלף. לפי התכנון בעסקת מכירה של רכבים המגבלה תישאר 50,000 שקל.
 
קראו עוד ב-ice
כ"ץ מתכוון לקדם מתווה זה, שהוצע על ידי רשות המסים, בחוק ההסדרים שיחוקק במסגרת תקציב המדינה הקרוב, זאת בכפוף לאישור של ועדת חוק חוקה ומשפט. אחת ממטרות הגבלת השימוש במזומן היא להיאבק בתופעת העלמת המסים, והרחבת צפויה להגדיל את הגבייה ברשות המסים ומכאן את הכנסות המדינה, מה שיסייע לה במיוחד בתקופה כזו של העמקת הגירעון עקב הטיפול בהשפעות הקורונה.
השר כ"ץ הודיע אתמול (ד') בתדרוך לעיתונאים על יוזמות נוספות שלו במסגרת גיבוש התקציב הקרוב. בין השאר אמר שיקדם העברת תקציב חד שנתי, כזה שלא תהיינה בו העלאות מסים ושיתבסס על מנועי צמיחה. בין הסוגיות הנוספות אליהן התייחס כ"ץ היו גם סיומה של תכנית מחיר למשתכן, ותכניות שבכוונתו לקדם דוגמת הורדת מחירי פירות וירקות, הסרת מכסי יבוא ומעבר לתמיכה ישירה בחקלאים; הפשטת הליך רישוי העסקים; הרחבת סמכויות השלטון המקומי בתחום החינוך; הקמת מתקני כליאה חדשים; קידום רפורמת הבנקאות הפתוחה ודיגיטציה של השירות הציבורי לאזרח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה