כסף וצרכנות

פחות ירושה לילדים: מזרחי טפחות מציעים לפנסיונרים הלוואה כנגד דירה

במקום הלוואה לצורך דירה, דירה לצורך הלוואה, שתינתן ל-15 שנה. מה הריבית שישלמו הלווים והאם מדובר בפתרון לעובדים המבוגרים שנפגעו מהקורונה?
איתי פת-יה | 
קשישים (צילום freepik)
במקום הלוואה לצורך דירה, דירה לצורך הלוואה: מזרחי טפחות מציע שירות חדש לבעלי דירות שיעמידו את הנכס שברשותם כבטוחה לבנק בתמורה להלוואה שתגדיל את ההכנסה השוטפת שלהם.
במסגרת השירות, הקרוי משכנתא הפוכה -או "משכנתא פנסיונית" בגרסה של מזרחי- וכשמו כן הוא מיועד בעיקר למבוגרים בגיל פנסיה, בבנק יעניקו ללווים עד 45% משווי הנכס לתקופה של עד 30 שנה ובריבית ממוצעת של 4%. הלווה יוכל לבחור או לקבל קצבה חודשית קבועה, או לקבל מסגרת אשראי וכרטיס אשראי ייעודי, כך שהקצבה תהיה תלויה בכספים שימשוך כל חודש.
באשר להחזר, תינתן ללווה האפשרות לפרוע במשך התקופה רק את הריבית, ובסופה להתחיל להחזיר את הקרן בתשלום חודשי קבוע (עד 15 שנה נוספות – כלומר 30 שנה בסך הכל מנטילת ההלוואה), או לחלופין להחזיר את הקרן כולה בבת אחת. הלווה יוכל גם לדחות את תשלומי הריבית לתום תקופת ההלוואה, אולם אז יישא בעלויות הריבית דריבית שהצטברו.
 
קראו עוד ב-ice
לכמה ישראלים מוצר שכזה רלוונטי? לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-78% מבני השישים ומעלה בישראל מחזיקים בבעלותם לפחות נכס אחד. גם הקצבאות המיוחדות שקיבלו לא כיסו על הפגיעה של הקורונה בעובדים בני ה-67 ומעלה שהוצאו לחל"ת, חלקם המשיכו לעבוד בגילם כי אין להם פנסיה, או שזו לא כיסתה את צורכיהם. לאלה מהם שיש דירה בבעלותם, המשכנתא הפוכה עשויה לסייע כעת – וכמו כן יוכלו להיעזר בה הורים שילדיהם מתקשים לקבל הלוואות אטרקטיביות מהבנקים, וכך להעביר את הכסף אליהם.

למעשה החוב שיחזירו הלווים לבנק יגרע מהונם, שמיועד לירושתם ילדיהם. במידה והלווה נפטר טרם סוף תקופת ההלוואה, הילדים יהיו אלה שיצטרכו לדאוג לפירעון מלוא החוב, ולשם כך במזרחי בוחנים טרם מתן ההלוואה גם את יכולת ההשתכרות של ילדי הלווים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה