כסף וצרכנות
סוף לקנסות? המדינה בוחנת להפסיק את השימוש במצלמות המהירות
טיוטת חוק ההסדרים חושפת כי בכוונת המדינה להפסיק את פרויקט מצלמות המהירות מאחר ולא הוביל לירידה בהיקף ההרוגים או תאונות הדרכים. ביקורת רבה נמתחה על אמינות המצלמות מה שהוביל ישראלים רבים לערער וליצור עומסים בבתי המשפט
ישראלים רבים מכירים את הרגע בו קיבלו דו"ח לביתם ובו רכבם מצולם באחת או יותר מ-193 מצלמות המהירות הפרושות בכבישי הארץ, בין אם על עבירת מהירות או רמזור אדום. ביקורת רבה נמתחה על השימוש במצלמות מסוג א'3 לאחר שדווח כי אמינותן מוטלת בספק, וישראלים רבים שקיבלו דוחות יצרו עומס על בתי המשפט בערעורים על הדוחות שקיבלו.
כעת, נחשף בטיוטת חוק ההסדרים כי בכוונת המדינה להפסיק את השימוש במצלמות א'3: "בעתיד הקרוב עתיד להסתיים השימוש במצלמות לאכיפת עבירות תנועה שבהן עושה המשטרה שימוש כיום, מצלמות א3". נכתב.
התקציב השנתי להפעלת פרויקט מצלמות המהירות מוערך בכ-21 מיליון שקל, אך על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ההשקעה לא מצדיק את עצמה. לפי נתוני הרשות, ב-2019 נהרגו 355 בני אדם בדרכים, זינוק של כ-12% לעומת 2018, אז נהרגו 316 ישראלים. מספר התאונות הקשות ב-2019 עמד על 2,050, עלייה של 5.6% לעומת 2018. לא חל שינוי משמעותי בהיקף תאונות הדרכים או ההרוגים מאז כניסת פרויקט מצלמות המהירות לפעולה, מה שמוביל את המדינה לחשב מסלול מחדש.
ההתקשרות בין המדינה לחברה המפעילה את המצלמות - מל"מ תים, צפויה להסתיים במרץ 2021, אז תצטרך המדינה להחליט האם להאריך את ההתקשרות עם החברה, או למצוא פתרון אכיפה אחר. זאת, בין אם בדמות נוכחות גבוהה יותר של ניידות תנועה בכבישים, או טכנולוגיה מדויקת יותר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה