כסף וצרכנות

התקנת מערכות לייצור חשמל ביתי לא תצריך הסכמה של כלל הדיירים

חיסכון משמעותי בהוצאות משקי הבית? שר המשפטים מבקש לתקן את החוק כך שיקל על שימוש במערכות סולאריות להפקת אנרגיה מתחדשת. בינתיים, בהשוואה לעולם, ישראל משתרכת מאחור
מערכת אייס | 
פאנל סולארי (צילום pixabay)
בקרוב ניתן יהיה להתקין מערכות ייצור חשמל סולאריות בבנייני מגורים, גם ללא ההסכמה של כלל דיירי הבניין – כך מוצע בתזכיר חוק חדש שפירסם שר המשפטים אבי ניסנקורן בתחילת השבוע. על פי התזכיר, הקמת מערכת סולארית על גג הבניין תוכל להיעשות בכפוף להחלטת שני שלישים בלבד מכלל בעלי הדירות, מה שצפוי להקל על הליך ההתקנה של המערכת ולעודד את הטמעתה.
עוד נקבעו במסגרת התזכיר, שגובש על ידי צוות בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (אזרחי) ארז קמיניץ, שורת תנאים שיבטיחו כי התקנת המערכת לא תפגע בתפקודו של הבית המשותף, וכי מי שיישא בהוצאות ההתקנה יהיו רק הדיירים שהחליטו על ההתקנה; ההכנסות מהמערכת אמנם ייחשבו רכוש משותף, אך יוקדשו בראש ובראשונה להחזר עלויות ההתקנה.
מדובר במהלך נוסף לעידוד השימוש במערכות ייצור חשמל מאנרגיות סולאריות, לאחר שבשבוע שעבר חתם שר הפנים אריה דרעי על שינוי תקנות התכנון והבניה כך שתתאפשר הקמתם של קירויים שקופים או מתקנים סולאריים לייצור חשמל על פרגולות ביתיות, וזאת ללא צורך בהיתר בנייה, כפי שדורש החוק כיום. שינוי התקנות נועד להביא לחיסכון והתייעלות הוצאות חשמל של משקי הבית בישראל.
 
על אף ימי השמש הרבים בישראל והפוטנציאל הרב להגברת הייצור והשימוש באנרגיה סולארית, שיעור הייצור של אנרגיה מתחדשת מכלל צריכת החשמל בישראל נמוך משיעורו בכל אחת מ-28 מדינות האיחוד האירופי; יתרה מכך, הוא אף נמוך מרבע משיעורו הממוצע (17.5%) במדינות אלה. 
כרמית יוליס, ראש אשכול נדל"ן ביעוץ וחקיקה (אזרחי), אמרה בעקבות פרסום התזכיר כי "נוכח התועלת הכלכלית, החברתית והסביבתית שיש בהתקנת מתקנים פוטוולטאיים לטובת כלל הציבור, ובהתחשב בפוטנציאל הכלכלי הטמון במערכת עבור כל בעלי הדירות בבית המשותף, נמצא כי מוצדק לקבוע שיעור מבין בעלי הדירות שיוכלו להחליט על הקמה כאמור גם אם לא התקבלה הסכמה של כלל הדיירים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה