כסף וצרכנות

לא רק במרכז: אינטרנט 200 מגה בדרך לפריפריה

במשרד התקשורת קיבלו את טענות בזק לפיהן השירות יינתן לא רק באזורי הביקוש ולא יעכב את הפעלת תשתית הסיבים האופטיים. ההחלטה נומקה בתלות הגוברת באינטרנט מהיר לצורך עבודה ולימודים מהבית עקב הקורונה
איתי פת-יה | 
יועז הנדל (צילום ויקיפדיה, מסך כאן 11, unsplash)
יועז הנדל אישר לבזק לשדרג את רשת הנחושת שלה בישובים רבים בפריפריה וכן במרכז הארץ, כך שכעת תוכל לשווק אינטרנט במהירות 200 מגה ללקוחות ששירות זה לא היה זמין עבורם.  במשרד התקשורת תלו את ההחלטה בין השאר במשבר הקורונה, והסבירו כי הצעד "יאפשר לתת מענה לעלייה בהיקפי השימוש ברשת האינטרנט עקב המעבר לעבודה ולימודים מהבית".
בחודשים האחרונים ביקשו בבזק שוב ושוב לאשר את שדרוג הרשת, אולם במשרד עד כה סירבו מתוך מחשבה שאם זה ינתן החברה תקדם את המהלך רק באזורי הביקוש כשהיא מזניחה את תושבי הפריפריה, וכך גם לא יהיה לה אינטרס להפעיל את תשתית הסיבים האופטיים שלה שמאפשרת גלישה במהירות גדולה יותר של עד ג'יגה לדקה.
ואולם, במו"מ בין הצדדים קיבלו משרד התקשורת את טענתה של בזק, לפיה שדרוג התשתית תיעשה גם בישובים בפריפריה, וכי אין קשר בין תשתית הנחושת לזו של הסיבים האופטיים. על כן, במשרד התקשורת מפרטים כי האישור ניתן לבזק בכפוף לעקרונות שיבטיחו כי הפרישה תהיה רחבה ומגוונת בכל רחבי המדינה, יבוצעו התאמות טכניות כך שספקי האינטרנט יוכלו להתחבר לתשתית במסגרת "השוק הסיטונאי", וכן הפרישה לא תפגע בשירותי שמספקים מתחריה של בזק.
 
קראו עוד ב-ice
לפי התכנית, מדובר ב-244 ישובים, בהם חיים כרבע מיליון אזרחים. מועד ההשקה לשרות נקבע בעוד 4 חודשים, כך שספקיות האינטרנט שירצו להשתמש בתשתית יוכלו להיערך לכך. ״המשבר הנוכחי מחייב מתן מענה לעבודה מרחוק, רפואה מרחוק ולצערי גם לימודים מרחוק, בשנת הלימודים הקרובה", אמר שר התקשורת יועז הנדל.
"המשמעות היא שימוש רחב באינטרנט ביתי. המשאבים הנוכחיים לא מספקים מענה ראוי להתמודדות עם הקורונה לתקופה ארוכה. תקשורת מתקדמת היא הפתרון לעבודה, לימודים ורפואה מרחוק כדי לעצור את שרשרת ההדבקה. זה מענה חשוב בדרך לתשתיות תקשורת מתקדמות בישראל".
מנכ"ל בזק דודו מזרחי מסר: "משבר הקורונה יצר מציאות חדשה בשוק העבודה והלימודים, אשר קרוב לוודאי תמשיך ללוות אותנו גם לאחר שהמגפה תחלוף.  מציאות זו מחדדת את נחיצותה של תשתית אינטרנט איכותית ויציבה המסוגלת לספק מהירויות גלישה גבוהות. בעקבות אישור משרד התקשורת, בזק תכפיל את קצב הגלישה על גבי הרשת הקיימת עבור מאות אלפי משתמשים. אנו מקווים שמשרד התקשורת ישלים את ההסדרה הנדרשת לשם השקת פרויקט הסיבים האופטיים של החברה בהקדם האפשרי, ובכך, במקביל להשקת הקצב החדש נוכל בקרוב לצאת לדרך בפרויקט בעל חשיבות לאומית זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה