כסף וצרכנות

שופרסל נגד המועצה לצרכנות: "הטעייה של ממש כלפי הציבור"

לאחר שפרסום בנושא התלונות שהתקבלו על הרשת הופיע בתקשורת, בשופרסל שיגרו למועצה מכתב חריף בו טענו: "לא טרחתם לעשות את המינימום המתבקש. אנו תמהים על הדרך המגמתית בה אתם פועלים כלפינו"
איתי פת-יה |  18
איציק אברכהן, עופר מרום (צילום סיון פרג', יוטיוב/ המועצה הישראלית לצרכנות)
"הטעיית הציבור", "הצגה שטחית", והתנהלות "מגמתית ובלתי הוגנת" – אלה ההאשמות שמפנים בשופרסל כלפי המועצה הישראלית לצרכנות. במכתב שהגיע לידי "אייס" אותו שלח צביקה ביידא, סמנכ"ל הלקוחות והשירות של הרשת, למנכ"ל המועצה הזמני עופר מרום (שיסיים באוגוסט את תפקידו), הראשון מעלה טענות קשות בדבר פרסום של המועצה בעניין החברה.
באתר המועצה פרסמו את מספר התלונות שקיבלו מתחילת 2020 על רשתות שיווק המזון, רובן בנושא משלוחי הזמנות שבוצעו אונליין, כשבפתח הפרסום נכתב "מובילה את הרשימה: רשת שופרסל". 286 תלונות התקבלו על הרשת מתוך 478 בסך הכל (בדירוג נכללו גם רמי לוי, ויקטורי, מגה ויוחננוף). "הצגתה של שופרסל כמובילת רשימת התלונות, מבלי להתייחס לכמות המשלוחים המבוצעים על ידה בהשוואה למתחרים, מהווה הטעייה של ממש כלפי הציבור שנחשף למידע שגוי זה", טוען ביידא במכתבו.
"פרסום זה שלכם אף נסקר על ידי התקשורת, כמו למשל בערוץ 12 במסגרת 'תכנית חסכון' שהיא כידוע תכנית בה צופים רבים", מציין ביידא. "ברור לעל בר דעת, כי מי שמבצע כמות משלוחים הגדולה פי כמה וכמה מכל מתחרה אחר 'יזכה' לתלונות רבות יותר בהשוואה למתחרים. המדד הנכון הוא, אפוא, שיעור התלונות מסך ההזמנות (באחוזים), שאז ניתן להבין מה החלק היחסי של התלונות מסך ההזמנות".
 
ביידא מוסיף כי "הצגה כה שטחית של דירוג כפי שבוצע בפרסומכם, אשר לוקחת בחשבון רק מספר תלונות אבסולוטי, פוגעת בשמנו הטוב ומסלפת את המציאות. התנהלותכם בעניין הינה בלתי מקצועית ובלתי מכבדת". בהמשך המכתב זה אף מחריף את הטון וכותב למרום "מצער מאד שבחרתם, שוב להציג את חברתנו באופן שלילי ולא טרחתם לעשות את המינימום המתבקש והוא לפנות אלינו לצורך קבלת התייחסות, אשר בוודאי הייתה שופכת אור אחר ומדויק על הדברים. כחברה ממשלתית וכגוף המחויב הנורמות של מנהל תקין ואתיקה מקצועית, אנו תמהים על הדרך בה אתם פועלים כלפינו, באופן מגמתי ובלתי הוגן, בעת האחרון".
במועצה הישראלית לצרכנות השיבו לרשת במכתב מטעמם בו הם מסבירים: "ברור שאין בידי המועצה לצרכנות נתונים ביחס להיקף פעילותן של הרשתות, כך שלא ניתן לבצע דירוג מדויק. על מנת למנוע כל פרשנות לפיה היקף התלונות משקף את איכות השירות, נוסיף באתר הסתייגות. חשוב לציין כי ניסיון המועצה בטיפול בתלונות מעלה כי מבין הצרכנים שנפגעים מבתי עסק, רק אחוזים בודדים פונים למועצה לצרכנות – מכאן חשיבות פרסום הנתונים כפי שהם מתקבלים במועצה".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    צביקה ביידא מניפולטור ותחמן
    עובד לשעבר בהנהלה 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עבדתי ברשת כ8 שנים .צביקה לקקן וצבוע שמציג מצגי שווא ואכן קיימת בעייה מהותית במשלוחים ומחיר הסופי .עובדה לתביעה יצוגיית שהושגה בפשרה .אז שלא יבלבל את המוח
    סגור
  • 16.
    דפוס חוזר בהזמנות אונליין שלהם
    ג'ון דו 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באתר הם נותנים מבצעים וקופונים, ברגע שמחיר נהיה אטרקטיבי מדי, הם פשוט לא מספקים אותו. כותבים שהיה חוסרים. כמה פעמים קרה ככה בהזמנות שלהם בחודשים אחרונים. בסופו של דבר רמי לוי יותר זול, ולמרות שהסחורה קצת פחות טובה, זה עדיף מלהדפק כל פעם עם חצי מהמוצרים וללכת לסופר אחרי זה כי חסר דברים.
    סגור
  • 15.
    אני עובד בשירות לקוחות שופרסל אונליין
    שם בדוי 07/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואה כל יום מה שהולך שם, ויש לי הרבה מה לספר
    סגור
  • 14.
    אין על המשלוחים של שופרסל! מסודר, אמין, אחראי (ל"ת)
    סיון 07/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    מקבלת קוטג
    מזמינה גבוינה 07/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזמם מבצע וקופון תמיד עבר
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    בחדשים האחרונים ביצענו הזמנות מכנה חברות
    אילן 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השרות והביצוע הטוב ביותר - השופרסל. כל ההזמנות הגיעו בזמן, מרבית המוצרים שהזמנו סופקו, מוצרי חלב בקרור, ללא טעויות בחשבון. מקום שני היה רמי לוי, עם חסרים רבים, הנהג הגיע בלי מסכה ובלי כפפות. ניסינו גם את ויקטורי, והיה זועה. לא קיבלנו משלוח כלל, וגם סרבו להחזיר את התשלום. רק אחרי איום במשפט והופעה בערוץ 12 הסכימו להחזיר את הכסף שגבו. הניסיון הקטן הפרטי שלי. מאז מזמין רק דרך השופרסל.
    סגור
  • 11.
    תנסו את רמי לוי
    נטע 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המתלוננים למיניהם- תנסו את רמי לוי- תקבלו שירות הרבה פחות טוב, חצי משלוח נעלם בדרך וכנראה הורד אצל מישהו אחר, סחורה בזבל ואם חשבת להתלונן? חכה יותר משעה על הקו, אתה מספר 70! לפחות לשוםרסל יש שירות מצוין גם בתקלות. ואני אומרת תודה בכלל שיש משלוח וחוסך לי את הסיוט של לאסוף ולעמוד בצור ולהעמיס ולפרוק... כולם פה פשוט אוהבים להתלונן.
    סגור
  • 10.
    שרות משלוחים שופרסל גרוע
    אאא 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שולחים סחורה רקובה בלי בושה. חוסרים רבים ללא הודעה. ניצול ציני של המצב
    סגור
  • 9.
    פעם הבאה תמסור נתון של אחוז ל מועצה נאמר סוף מעשה מחשבה (ל"ת)
    אברהם 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    משלוחים
    מאיר 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזרתי מחול והייתי בבידוד עשתי הזמנה במיל פעמיים וזה הגיע בזמן כמו שכתבו וסחורה טובה וגם התקשרו אלי לגבי מוצר חלפי במקרה מסיום אין טענות צריך להבין שאנחנו במצב חירום ואנשים משתדלים ויש לחץ לא צרכים להיות רעים בני אדם הם בני אדם כל הכבוד לשופרסל עפולה
    סגור
  • 7.
    שירות נוראי
    ש.מ 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מתחת לכל ביקורת! הם הציגו את התלונות שהגיעו למועצה ולא בכללי.. לפחות 60% מהלקוחות שעשו הזמנות אונליין מתלוננים על הרשת.. כנסו לפייסבוק ותראו! פשוט בושה של רשת! עושים צחוק מהלקוחות שלהם.. ועוד מנסים להתמם.
    סגור
  • 6.
    שירות משלוחים גרוע
    ג 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דווקא בתקופת הסגר הם ניצלו את המצב בצורה הכי מגעילה שיש. המשלוח הגיע עם חצי מהפריטים והמצרכים האחרים הוחלפו במוצרי הרשת כחלופיים והמחיר שנגבה היה פשוט גניבה. בצל ענק ולא אכיל ועגבניות רכות בטירוף. בקיצור פח. מאז אני מחרימה אותם. עשו זאת גם אתם !
    סגור
  • 5.
    אין שרות טוב כמו סופרסל
    יוסף עובד 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כנראה שבמועצה לצרככנות מקושרים טוב לרמי לוי. מנסיון. לפני חודש עשינו קניה ברמי לוי. ולאכזבתי חצי מהסחורה לא הגיעה. נינו צרייכים לשבת כמה שעות הטלפון להשיג אותם. זה מעולם לא קרה בשפורסל . נכון ששופרסל טיפה יותר יקרים אבל הבחורה באיכות מושלמת וטובה
    סגור
  • משלוחים
    מאיר 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בעפולה 100
    סגור
  • 4.
    עם כל הכבוד למועצה,
    דוד ש 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתבה מיותרת !! לא הוגן לפרסם כשאין את כל הנתונים. המבין יבין..
    סגור
  • 3.
    חה חה חה איזה קטעים
    יעקב סל 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    78 תלונות הן רק ממני כי בקשתי שהקולה תגיעה קרה ובלבוש מינמלי
    סגור
  • 2.
    שופרסל (ל"ת)
    שול 07/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שופרסל נותנים שירות מתחת לכל ביקורת
    ארי 07/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הזמנתי משלוח דרך ישיר למהדרין של שופרסל , והמשלוח פשוט לא הגיע . אף אחד גם לא טרח לעדכן שלא יגיע .
    סגור