כסף וצרכנות

גם לטבעונים: שיתוף פעולה בין משק צוריאל לרשת לג'נדה

רשת הגלידות וחברת הבת של קוקה קולה הודיעו על שיתוף פעולה במסגרתו ישווקו גלידות טבעוניות מבוססות תחליפי חלב של חברת החלב VALSOIA, המגלגלת משוק המזון הצמחי כ-110 מיליון יורו בשנה 
אנגלינה יוסים | 
לג'נדה (צילום מתוך אתר לג'נדה, מתוך אתר משק צוריאל)
גל תחליפי החלב והטבעונות מגיע גם לרשת הגלידריות לג'נדה אשר תפתח יחד עם משק צוריאל סדרת גלידות טבעוניות, אשר יהיו מבוססות על תחליפי חלב, זאת בשונה מהאלטרנטיבות הטבעיות המוצעות כיום בשוק כמו סורבה או גלידות פרווה מבוססות שומן. 
המוצרים יבוססו על תחליפי החלב של חברתVALSOIA  השולטת ב־63% משוק המזון הצמחי באיטליה ומגיעה למחזור מכירות שנתי של 110 מיליון יורו. שיתוף הפעולה של החברה עם משק צוריאל החל בשנה שעברה, וכעת הוא מגיע בדמות שיתוף פעולה נוסף עם רשת לג'נדה. 
על פי סטורנקסט, מכירת תחליפי החלב גדלה ב-12% במהלך שנת 2019, ונכנסה לקטגורית צמיחה מהירה. בשנת 2018 מכירות שוק תחליפי החלב נאמדו ב-273 מיליון שקלים, המהווים כ-3.3% ממכירות שוק החלב בישראל. כמו כן בשבע השנים האחרונות נרשמה צמיחה דו ספרתית בכל שנה ובסך הכל השוק גדל שילש את גודלו בשנים אלו.  ההערכות מצביעות על כך שהשוק ימשיך לצמוח באופן מואץ בשנים הקרובות.
קטגוריית משקאות תחליפי חלב תופסת 68% מסך שוק תחליפי החלב ומגלגלת 185 מיליון שקלים בשנה עם מכירות של כ-15.5 מיליוני ליטר. על פי סטורנקסט בשנת 2018 צמחה הקטגוריה ב-17.5%, כאשר הקטגוריה נחלקת למשקאות סויה ותחליפים נוספים בהם שקדים, אורז וכד'.
רשת הגלידריות האיטלקית לג'נדה הוקמה בשנת 2007 על ידי דוד מינה ואורי פינקלשטיין. הרשת מונה כ-20 סניפים ברחבי הארץ, ונחשבת לאחת משלושת רשתות הגלידה הגדולות בישראל. על פי מחקר של דן אנד ברדסטריט אשר פורסם ביולי אשתקד שוק הגלידריות העצמאיות מגלגל כ-500 מיליון שקלים בשנה ומפעיל 400 סניפים. 
דוד מינה, מבעלי רשת הגלידריות לג'נדה, אמר כי "לאור העלייה הגדולה בביקוש לגלידות טבעוניות, החלטנו כי גם הגלידות הטבעוניות שלנו שבהן נעשה שימוש בתחליף חלב, חייבות לכלול את חומר הגלם האיכותי ביותר מארץ המקור, איטליה".
רשת גלידריות נוספת שנמצאת בצמיחה בימים אלו היא רשת גולדה שהמשיכה לפתוח סניפים במיקומים שונים ברחבי הארץ, גם בתקופת הקורונה, בה ישראלים רבים נאלצו להסתפק בגלידה טייק אווי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה