כסף וצרכנות

מלפפונים מעזה, עגבניות מטורקיה; האם בקרוב יסומנו הפירות והירקות בסופר?

רוצים לקנות עגבנייה תוצרת הארץ ולא יודעים לזהות את ארץ המקור? בקרוב רשתות השיווק יחויבו לסמן את מדינת המקור של התוצרת החקלאית: "מאמין שהציבור רוצה לרכוש תוצרת ישראלית"
 
אילן שניג |  1
סחורה בסופרים (צילום Pexels)
אחת הדרכים להתמודד עם נזקי משבר הקורונה היא העדפת צריכה של מוצרים כחול לבן, אבל כשהצרכן בישראלי נכנס לסופר, הוא מבולבל. אין לו מושג אם העגבניה או המלפפון על המדף גדלו בישראל או בטורקיה או אם הביצים יובאו מספרד או הוטלו ע"י תרנגולות ישראליות. הסימון הוא כלי לצרכן, שבעזרתו אפשר לבדל ולהבליט יתרונות של מוצר ישראלי.
במשרד החקלאות יוזמים 'תג לאום' – כלומר סימון ארץ המקור של התוצרת החקלאית בחקיקה ממשלתית שתחייב את רשתות השיווק לסמן את הפירות והירקות מיבוא ומתוצרת מקומית. במשרד טוענים כי יש פער בין נכונות הצרכן הישראלי להעדיף מוצרים מקומיים לבין חוסר היכולת להבחין בין מוצרים אלה לתוצרת  מיובאת בנקודת המכירה.
שר החקלאות אלון שוסטר הסביר כי מטרת החקיקה היא הגברת השקיפות בפני הצרכן וגם עידוד הרגש הפטריוטי של הישראלים: "חוק סימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית הוא חוק הכרחי על מנת להבטיח שהצרכן הישראלי יידע בדיוק היכן גדלה העגבניה שאותה רואה על מדפי הסופרמרקט. אני מאמין שהציבור בישראל מעוניין לרכוש תוצרת ישראלית ולחזק את החקלאות שלנו. מדובר בחוק מתקדם שישאיר, בסופו של דבר, את הבחירה בידי הצרכן."
ח"כ הילה שי וזאן הגישה הצעת חוק פרטית בנושא: ״הצעת החוק שהגשתי בנושא סימון המוצרים החקלאיים רלוונטית מתמיד בימים אלו. רק כך נעודד בקרב האזרחים את המודעות לצריכת מוצרים ״תוצרת הארץ״, למען חיזוק החקלאים שלנו ולפטריוטיות במעשים הקטנים ביותר- קניית עגבניה בסופר. אני שמחה כי שר החקלאות נרתם גם הוא להעברת חוק זה, מדובר בפריצת דרך עבור הצרכן בקצה והחקלאי בשדה- כאחד״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בארופה מקובל לסמן את ארץ המקור (ל"ת)
    איל מ 08/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור