כסף וצרכנות

יולי בענף הקמעונאות: פדיונות מליסרון ועזריאלי צנחו במעל 10%

הקניונים הפתוחים הצליחו לרשום התאוששות קלה לעומת הקניונים הגדולים שספגו ירידה ממוצעת של 17% בפדיון. פדיונות קניוני עזריאלי ומליסרון צנחו במעל 10%
שרון טל |  1
קניונים ופאואר סנטרים (צילום ויקיפדיה)
משבר הקורונה הוביל להגבלות חמורות על פתיחת המשק, וכתוצאה מכך לסגירת קניונים סגורים ברחבי הארץ. הנחיות הממשלה המשתנות בתדירות גבוהה, לצד אי הוודאות של העסקים והחשש הגובר מהידבקות במרחבים סגורים, הובילו לפגיעה קשה בפדיונות של המרכזים המסחריים הסגורים. מנגד, אלו הפתוחים יכלו לנקז אליהם את הקונים שכן החליטו לצאת ולצרוך ואפילו להציג צמיחה קלה.
לפי נתוני חברת RIS, שבחנה את פדיונות מרכזי הקניות השונים בישראל בחודש יולי, הקניונים האזוריים ספגו ירידה של 17% בממוצע בפדיון, זאת לעומת כ-8% מהממוצע הארצי. לפי הנתונים, קניוני קבוצת עזריאלי ספגו ירידה של כ-16.8% בפדיון, וגם קבוצת קניוני מליסרון ספגה מכה קשה – כ11.3% ירידה בפדיון, בהשוואה ליולי 2019.
לעומתם, מרכזי הקניות הפתוחים – הפאוור סנטרים, רשמו דווקא התאוששות. כך, הפדיונות של כלל המרכזים המסחריים של קבוצת ביג צמחו בכאחוז וחצי, גבוה בכאחוז מהממוצע לפדיונות הפאוור סנטרים ביולי, העומד על צמיחה של כ-0.8%.   
עוד עולה מהנתונים כי המכירות למ"ר במרכזים המסחריים ביולי 2020, היו נמוכות בכ-8% לעומת יולי 2019. בקרב הקניונים האזוריים, מדובר בירידה של כ-17% ביחס ליולי אשתקד.
ענף הקמעונאות מתמודד בשנים האחרונות עם האטה משמעותית בהיקף הקניות הפיזיות, נוכח עלייה בצרכנות אונליין ומעבר לקניות בעת חופשות בחו"ל. המשבר העמיק את התופעה נוכח הסגר של הישראלים בבתים ומאלץ את הקניונים לחשב מסלול מחדש, אם ברצונם לשרוד לא רק את הקורונה, אלא גם השנים הבאות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קשקוש
    אחד שיודע 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריס עיוותו את נתוני שנה שעברה , הכל קשקוש , תבדקו
    סגור