כסף וצרכנות

משרד הבריאות נגד הטיסות לאומן: "30 אלף איש על רחוב וחצי בתקופת הקורונה"

בדיון ועדת הקורונה בכנסת נציג משרד הבריאות טען כי יש לאסור על טיסות לאומן בכדי למנוע התקהלות המונית שתוביל לגל הדבקה. ישראלים לא יכולים להיכנס למדינות האיחוד האירופי, "מצב התחלואה בישראל הוא פי עשר מהסף של מדינה ירוקה"
אנגלינה יוסים |  1
משרד הבריאות נגד הטיסות לאומן (צילום pixabay)
משרד הבריאות מתנגד לטיסות לאומן בגלל ההתקהלות שנוצרת במקום והחשש להדבקה. ראש המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, אמר היום (שלישי) בדיון בוועדת הקורונה בכנסת כי "עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30 אלף איש על רחוב וחצי. הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות".
נציג משרד הבריאות הוסיף כי "מסד הנתונים שלנו מחמיר, ומצב התחלואה שלנו הוא פי עשר מהסף של מדינה ירוקה, ויש לנו עוד דרך ארוכה לעשות. איננו ממציאים הגדרות לישראל, אך בגלל הגדרות האיחוד האירופי איננו יכולים להיכנס למדינות האיחוד". לדבריו, "אנו מגבשים מתווה לכניסת תיירים לישראל ממדינות ירוקות, ובקבינט הקורונה הקרוב יוצג מתווה לנסיעת ישראלים. כניסת ישראלים ממדינות אדומות לישראל – היא רק לאחר 14 יום בידוד".
יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון, מתחה ביקורת על האישור שניתן להכנסת 16 אלף אברכים והאפשרות לצאת לאומן. "צריך להיות דין אחד לכל הנוסעים", אמרה.
נציג משרד הבריאות ענה כי "אנחנו לא אישרנו יציאה לאומן. זה לא יוכל לעבוד בדרך הזו וזו גם עמדת ממשלת אוקראינה. אני רוצה לקוות שימצא מישהו שיעצור את העניין. אנחנו נתחיל לאפשר פיילוט לכניסת קבוצות תיירים ממדינות ירוקות."
מנתוני רשות שדות התעופה, בחודש יוני האחרון המריאו לקייב בירת אוקראינה 1,540 ישראלים, לעומת 55,652 בחודש המקביל ב-2019. בחודש מאי המריאו לקייב 1,350 ישראלים, לעומת 55,844 בחודש המקביל אשתקד.
הדיון עסק בחידוש פעילות ענף התעופה באופן שבו מדינת ישראל תוכל להשתלב במפה העולמית. במרכז הדיון עמד מתווה משרד התחבורה למדיניות הבידוד של הנכנסים ובדיקות היוצאים מישראל.
המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, איתן בן דוד, טען כי "השמיים פתוחים ומעולם לא נסגרו, כמובן תחת כללי משרד הבריאות. מצב התחלואה בישראל אחד מהגבוהים בעולם ביחס למספר התושבים, והיא מוגדרת 'מדינה אדומה'. לכן, רוב מדינות העולם לא מכניסות ישראלים או דורשות בידוד הרמטי."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מפוברק
    יויו 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמו כל סיפורי השמאל המפוברקים.. ודי לחכימא אם עוד יש..
    סגור