צרכנות

שופרסל מול רמי לוי – מי המרוויחה הגדולה מתקופת הקורונה?

השהייה הארוכה בבתים חיזקה את רשתות המזון הענקיות, שהגדילו את היקף המכירות שלהן. מי רשמה גידול של 67% בהכנסות בתקופת הקורונה? ומי הסתפקה בהרבה פחות? 

ניר קומם |  1
רמי לוי, איציק אברכהן
רשתות המזון הענקיות מדווחות על רבעונים רווחיים במיוחד ועל גידולים משמעותיים בהיקף המכירות. התפשטות נגיף הקורונה וההגבלות שניתנו על כינוס אנשים, יציאה מהבית וענף המסעדנות לא צמצמו את פעילויות רשתות הסופר-מרקטים, שאף מעידות על גידול נרחב במכירות. החברות נערכו במלוא הכוח לגידול בצריכה תוך הגברת רכש המלאי כדי לתת מענה לביקושים החריגים של הציבור וכמות העובדים בחנויות הפיזיות ובשירות ההזמנות המקוון.

רמי לוי מדווחת ברבעון השני על סך מכירות של 1.524 מיליארד שקלים, לעומת 1.547 מיליארד שקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה. הירידה, בשיעור של 1.49%, נובעת מירידה במכירות בחודש אפריל אך קוזזה בחלקה במאי וביוני, בהם החלו סימני חזרה לשגרה. שופרסל מדווחת על הכנסות של 3.7 מיליארד שקלים ברבעון המדובר, המהווים גידול של 8% בהשוואה לרבעון השני בשנה שעברה. שופרסל מייחסת את הצמיחה להתרחבותה בשירותי האונליין, ולהשקעתה ארוכת השנים בתחום הזה.
חברת רמי לוי הרוויחה ברבעון השני 36 מיליון שקלים, לעומת 32.1 מיליון ברבעון המקביל ב-2019. שיעור הרווח מכלל המכירות עומד על 2.36%, והוא תוצאה ישירה של עלייה בהיקף המכירות. הרווח הנקי של שופרסל עומד ברבעון ב' על 80 מיליון שקל, כלומר גידול של 67% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי שווה ל-2.2% מההכנסות, ונובע לטענתה בעיקר מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות ומקיטון בהוצאות המימון כתוצאה מהשפעת המדד ושערי החליפין, שהושפעו מאוד מהמשבר הכלכלי.
לפער באחוזי הצמיחה בין שתי החברות, יש לציין את התבטאויותיו החוזרות לאורך המשבר של איש העסקים רמי לוי, אשר הצהיר כי חברתו נמנעת מניצול משבר הקורונה למען העלאת מחירים. האחריות התאגידית שלקחה החברה מתוך התחשבות במשבר הכלכלי שמצויים בו לקוחותיה השפיעה על פוטנציאל הגידול שלה.

"במהלך התקופה באו לידי ביטוי השקעות הקבוצה בתשתיות בכלל ובעולם האונליין בפרט, שאפשרו את ההערכות הנכונה למתן מענה לצרכי הציבור, בעת משבר חמור אליו נקלעה המדינה", מוסרים מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל. " אנו גאים בכך שבתקופה זו אף גייסנו אלפי עובדים שהצטרפו למאמץ הכולל ותרמו ליכולתנו לעמוד בהיקפי הביקוש האדירים ובכך אף יכולנו לסייע לאלפי משפחות להתפרנס בתקופת משבר זו. תוצאות הרבעון אף מראות כי עיקרי האסטרטגיה שהחברה קבעה לעצמה ובראשם ההשקעות בעולם האונליין העתידי – מוצדקות והכרחיות ואת פירות תכניות העבודה הללו נראה בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין על רמי לוי
    הודיה 08/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניסיוני, שופרסל יקרים בטירוף!! לא פלא שיש להם יותר גידול בהכנסות. רמי לוי תמיד עושה הנחות מבצעים וחושב על הלקוחות שלו . אין עליו!!!
    סגור