כסף וצרכנות

לא יורדים: נגיף הקורונה פסח על מחירי השכירות

שכר הדירה הממוצע עלה בשיעור זניח בלבד וגם המחירים נותרו דומים. שכר דירה ממוצע ברבעון השני של השנה היה 4,050 שקל לחודש – עלייה של חצי אחוז לעומת הרבעון הקודם
מערכת אייס | 
השבוע בנדל"ן (צילום unsplash)
על אף משבר הקורונה, מחירי השכירות שמרו על יציבות ואף נטו לעליות קלות – כך מלמדים נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שפורסמו השבוע. שכר הדירה הממוצע עלה ביולי בשיעור זניח של 0.1%, ואילו ברבעון השני כולו, במהלכו היכה משבר הקורונה בשוק הדירות, המחירים נותרו בעינם.
עוד מהנתונים עולה כי למרות הטענות על ירידה בביקוש לדיור בשכירות, בין היתר בשל הפגיעה בשוכרי הדירות והשבתת האוניברסיטאות, לא חלה ירידה בשכר הדירה, גם בערים שבהן מהווים הסטודנטים נתח נכבד בשוק השכירות כמו תל אביב, באר שבע, חיפה וירושלים.
בין הגורמים שתמכו בשנים האחרונות בעליית שכר הדירה ניתן למנות את העלייה במחירי הדירות כמו גם את תוכנית "מחיר למשתכן" – שבעקבותיה משפחות רבו דחו את קניית דירתם הראשונה בהמתנה לקבלת דירה במסגרת התוכנית. רבים מאלה שכן זכו לקבל מפתחות לדירה במסגרת התוכנית, בעיקר באזורי הפריפריה, העדיפו להשכיר את הדירה ולהמשיך לגור באזור המרכז. פעולה זו הביאה לגידול בהיצע באזורים הפחות מבוקשים למגורים, בצד לחץ על שוק הדיור להשכרה באזורי הביקוש.
ההחלטה על הפחתת מס הרכישה, שהתקבלה לפני כחודש עשויה לשנות חלקית את התמונה, אך לא נראה כי תשפיע על מחירי השכירות באזורי המרכז. זאת, משום שהעניין המרכזי של המשקיעים בימים אלה הוא בדירות זולות יחסית בפריפריה, המציעות תשואה גבוהה יחסית בהשכרה וסיכוי ממשי לעליית מחירי הנכסים.
בין תל אביב לבאר שבע
לפי נתוני הלמ"ס, שכר דירה ממוצע ברבעון השני של השנה היה 4,050 שקל לחודש – עלייה של חצי אחוז לעומת הרבעון הקודם. העיר היקרה ביותר ממשיכה להיות תל אביב, עם שכר דירה ממוצע של 5,881 שקל לחודש – עלייה של 0.6% לעומת הרבעון הראשון של 2020. שכר הדירה הממוצע בעיר לדירות קטנות של 2-1 חדרים עלה ב-1% ל-4,640 שקל לחודש.
בירושלים עלה שכר הדירה הממוצע ל-4,349 שקל לחודש, ובחיפה הוא עלה ב-8 שקלים ל-2,729 שקל לחודש. בבאר שבע, העיר עם שכר הדירה הממוצע הנמוך ביותר מבין 14 הערים שנסקרו על ידי הלמ"ס, נרשמה ירידה של שני שקלים בשכר הדירה הממוצע, שהגיע ל-2,638 שקל לחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה