כסף וצרכנות

שר התקשורת: יש לבטל חסימת מספרי החירום ב"טלפונים כשרים"

חברות תקשורות יחויבו לפתוח מספרי חירום החסומים לציבור החרדי בהם פיקוד העורף, ומוקד המידע של המשטרה. במקביל, יפעל המשרד התקשורת לטפל בתופעת הצינתוקים של גופים מסחריים 

אנגלינה יוסים | 
אירוע שבירת הטלפונים בביתו של הרב חיים קנייבסקי (צילום ישראל כהן)
משרד התקשורת יצא היום (רביעי) במהלך ביטול החסימות ב"קווים הכשרים" למספרי חירום, מצוקה, רווחה, ומספרים ממשלתיים בכפוף לשימוע. בין המוקדים שחסומים לציבור החרדי נמנים מוקד פיקוד העורף, מוקד המידע של המשטרה, מוקד ער"ן, מוקד בנושא אלימות במשפחה, זק"א ועוד. במקביל, יפעל המשרד לטפל בתופעת הצינתוקים, מלשון צלצול-ניתוק, של גופים מסחריים המטרידים את המגזר החרדי בטלפונים הכשרים.
ההחלטה לביטול החסימות מגיעה בעקבות תלונות ופניות רבות שהתקבלו במשרד התקשורת מבעלי "מספר כשר" שלא הצליחו לחייג למספרי חירום ושירותי מצוקה ורווחה. משרד התקשורת שוקל לקבוע ברישיונות מפעילים פנים ארציים וחברות הסלולר חוקים שימנעו חסימת מספרים אלו. בין התקנות שנבחנות: איסור על חסימת אפשרות החיוג למספרי טלפון ארציים מקוצרים בעלי 3 ו-4 ספרות שהקצה משרד התקשורת לצורך מוקדי חירום, מצוקה ורווחה; 100 משטרה, 1201 מוקד ער"ן, 1204 מוקד לתלמידים ונוער במצוקה ועוד.
עוד נבחן איסור על חסימת אפשרות החיוג למספר טלפון של מוסדות המדינה. על מנת  למנוע חסימה של גורפת של מספרים, בקשה לחסימה תוגש עבור כל מספר בנפרד ולא עבור קבוצת מספרים, כפי שהיה נהוג עד כה. בנוסף מוטלת חובת שמירת תיעוד החסימות על חברת התקשורת.
שר התקשורת, יועז הנדל, מסר כי "אני מכבד את רצון הציבור החרדי וזכותו להחזיק מנויים המאושרים על ידי ועד הרבנים. חובת המשרד למנוע פגיעה אפשרית במשתמשים, לפיכך השימוע יסדיר את החסימות. זהו נדבך ראשון להחלטה שבמסגרתה נפעל למגר גם את תופעת הצינתוקים (צלצול אוטמטי וניתוק) שמכבידה מאוד על הציבור החרדי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה