כסף וצרכנות

כ"ץ הכריע: לא יופחתו דמי האבטלה עקב ירידת היקף המובטלים מתחת ל-10%

ירידה מתחת ל-10% מובטלים באוגוסט, הייתה צפויה להוביל לקיצוץ של כ-10% בדמי האבטלה. שר האוצר צייץ בטוויטר כי "בשורה טובה ובשורה מרגיעה - אין בכוונתי להפעיל את סעיף ההורדה"

אנגלינה יוסים | 
ישראל כ"ץ (צילום פייסבוק/ישראל כץ)
שר האוצר, ישראל כ"ץ, ביטל הפחתה בדמי האבטלה למובטלי הקורונה ולעובדים בחל"ת: "בשורה טובה ובשורה מרגיעה. אין בכוונתי להפעיל את סעיף ההורדה של 10%". דו"ח נתוני התעסוקה של הלמ"ס לחודש אוגוסט חשף כי שיעור האבטלה באוגוסט ירד מתחת ל-10% מהאוכלוסייה ל-9.8%. הדו"ח הצביע על ירידה של 0.7% בשיעור האבטלה - המהווים כ-31 אלף בני אדם שחזרו לעבודה בחודש אוגוסט, כתוצאה מהמשך פתיחת המשק.
לפי ההגדרה המצומצמת - הרלוונטית לצורך חישוב דמי האבטלה ומתייחסת רק למובטלי הקורונה ולעובדים השכירים בחל"ת - במהלך אוגוסט עמד שיעור האבטלה בישראל על 9.8%, לעומת 10.3% ביולי.  המשמעות היבשה הייתה כי מובטלים רבים צפויים לקבל דמי אבטלה מופחתים בכ-10%.
אולם שר האוצר, ישראל כ"ץ, הודיע כי אין בכוונתו להפעיל את סעיף ההורדה. כ"ץ צייץ בטוויטר כי "בשורה טובה ובשורה מרגיעה. הבשורה הטובה: לפי דו״ח הלמ״ס מהיום, האבטלה באוגוסט ירדה ל9.8% - רשת הבטחון עובדת מצויין. הבשורה המרגיעה: אין בכוונתי להפעיל את סעיף ההורדה של 10% למקבלי החל״ת בתקופה זו, והנחיתי היום את מנכ"ל הביטוח הלאומי לפעול בהתאם".
 
כיום רשומים בשירות התעסוקה כ-738.3 אלף דורשי עבודה, מהם כ-422.4 אלף בחל"ת. מאז תחילת ההקלות לשחרור המשק מהסגר הראשון, ב-19 באפריל, התקבלו בשירות התעסוקה כ-625 אלף דיווחים על חזרה לעבודה, ובמקביל, נרשמו כ-282 אלף דורשי עבודה.
 
יש לציין כי נתוני הדו"ח הנוכחי של הלמ"ס מצביעים על מגמה מדאיגה של עליית מספר הבלתי מועסקים שמחפשים עבודה לצד ירידה ביוצאים לחל"ת - כלומר, חלק לא קטן מהיוצאים להחל"ת הפכו במהלך אוגוסט למובטלים "קבועים". ביולי, עמד שיעור הבלתי מועסקים על 5.1% מהאוכלוסייה ובאוגוסט הנתון צמח ל-5.4%.
על פי החישוב המרחיב של הלשכה, המתייחס למספר הכולל של האזרחים הבלתי מועסקים עוד מלפני תקופת הקורונה, של השכירים הנמצאים בחל"ת ושל מפוטרי הקורונה החדשים, שעמד על 11.2% בחודש אוגוסט, לעומת 11.9% ביולי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה