כסף וצרכנות

יוקר המחייה בעידן הקורונה: על דירות וירקות תמשיכו לשלם יותר

מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט מראה על עלייה של 1% במחירי הדירות, ושל 1.2% במחירי הירקות. מנגד, ירידות מחירים נרשמו באגפי ההלבשה וההנעלה, הפירות והתקשורת. המדד עצמו נותר ללא שינוי
רועי בהריר-פרל | 
יוקר המחייה בעידן הקורונה (צילום Pexels, pixabay)
מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נותר ללא שינוי. אולם בחלוקה לקטגוריות, המחירים בחלק מענפי המשק בהחלט השתנו. הנתונים מתייחסים להשוואה בין המחירים בחודשים יוני-יולי למאי-יוני. הנתונים חושפים בין השאר, ירידה משמעותית של 2.2% במחירי ההלבשה וההנעלה, לצד ירידה של 1.2% במחירי הפירות הטריים ושל 1% במחירים של שירותי התקשורת בישראל.
מנגד, נרשמה עלייה של 1.9% בסעיף התרבות והבידור, לצד עלייה של 1.2% במחירי הירקות הטריים ושל 1% במחירי הדירות, שבסך הכל עלו במהלך יוני ויולי 2020 בשיעור נאה של 2.9%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

באופן כללי, מדד המחירים לצרכן נמצא עדיין במגמה של ירידה מתונה: מתחילת השנה ועד אוגוסט המדד ירד ב-0.6% ובמהלך 12 החודשים האחרונים הוא ירד ב-0.8%. זאת, בניגוד לרוב התחזיות במשק, שצפו עלייה קלה באוגוסט, של 0.1 עד 0.2 אחוז - בין השאר, בעקבות השפעות משבר הקורונה על הכלכלה הישראלית.
העלייה במחירי הדירות, בכל אופן, רלוונטית לכל המחוזות בארץ, לרבות מחוז תל אביב, שם עלה מדד המחירים ב-4.2%, במחוז המרכז שחווה עלייה של 2.9%, באזור ירושלים (2.3%) ובמחוז דרום (1.3%). עם זאת, מחירי הדירות החדשות, כפי שעולה מהדו"ח, ירדו בין יוני ליולי 2020 ב-1.3% והשלימו בכך צניחה של 3.9% ביחס ליוני-יולי 2019. בנוסף, נרשם גידול משמעותי באחוז עסקאות הנדל"ן שבוצעו בתמיכה ממשלתית: 44.9% ביוני-יולי 2020, לעומת 40.2% ביוני-יולי 2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה