כסף וצרכנות

ראש השנה 2020: כמה הישראלים משקיעים במתנות לחג?

שווי המתנה הממוצע שיעניקו הישראלים כמתנת חג לאהובים שלהם בראש השנה נאמד על 321 שקל בממוצע. באיזה גיל משקיעים הכי הרבה במתנות? והיכן הישראלים בהשקעה במתנות בהשוואה לעולם?
שרון טל | 
מתנות לחג (צילום pixabay ,freepik)
למרות שהשנה האחרונה הייתה שנה קצת מוזרה, דבר אחד נשאר בטוח- הישראלים אוהבים להעניק מתנות. מבדיקה שערכה פלטפורמת המתנות והחוויות BUYME עולה שבראש השנה 2020 שווי המתנה הממוצע נאמד ב- 321 שקל, ירידה של 6.5% משווי המתנה אשתקד שעמד על סכום ממוצע של 342 שקל למתנת חג.
בעוד שישראל היא מדינה קטנה ואין הרבה הבדל בין שווי המתנות שמעניקים האורחים בערים השונות, שווי המתנה הממוצעת ששולחים בני המשפחה והחברים מרחבי העולם מציג תמונה שונה לחלוטין. בשלושת המקומות הראשונים ניצבים הסינגפורים, ההודים והאיריים, שמעניקים מתנות בשווי 500 שקל; 460 שקל ו- 400 שקל בהתאמה. באופן מפתיע, המדינה אשר העניקה את המתנה עם השווי הנמוך ביותר, הייתה קנדה הגדולה והקרירה עם 233 שקל בממוצע למתנת חג.

המתנה הפופולרית ביותר השנה אותה בחרו 34% מהישראליים היא להעניק לבני המשפחה והחברים גיפט קארד לשופינג בו יוכלו לפנק את עצמם במלתחה חדשה או לרכוש כמה פריטים חדשים לטובת עיצוב הבית; 31% בחרו להעניק לאנשים האהובים עליהם ביותר חוויות קולינריות הכוללות ארוחה טובה במסעדת שף; 17% חושבים שמה שהאוהבים שלהם צריכים יותר מהכול כרגע זאת חופשה מרגיעה או בילוי בספא ו- 7% רכשו עבורם חוויות מיוחדות כמו סדנאות בישול, אפייה, נגרות, גלישה וכו'.

המתנה היקרה ביותר השנה הייתה הדבר הכי קרוב לחו"ל כרגע- צניחה חופשית מגובה 11 אלף רגל, הכוללת גם צילום וידיאו לתיעוד האירוע בשווי 2300 שקל.
בעקבות הקורונה ישנה עלייה גדולה בנוכחות הדיגיטלית בחיינו ואת פלאי הטכנולוגיה גילה לאחרונה באופן רצוי או לא, גם הקהל המבוגר שהחל משתמש יותר ויותר בכלים הדיגיטליים השונים. הימצאות הקהל הרב ומגוון הגילאים ברשתות האונליין, השפיע גם על עולם המתנות ובניגוד לשנים קודמות השנה נרשמה רכישת מתנות גם בקרב הקהל המבוגר יותר. החבר'ה הצעירים קצת פחות מפנקים ורק  6% מרוכשי מתנות החג השנה הם כאלו שמגיעים מקבוצת הגיל 18-24; 35% הם מקבוצת הגיל 25-34; קבוצת הגיל שרכשה השנה הכי הרבה מתנות חג הינה 25-34 עם 38% מהרכישות; 16% הם מקבוצת הגיל 45-55 והשנה מצטרפת קבוצת גיל נוספת לרוכשי המתנות, בני 56+ עם 5% מהרכישות השנה.

תומר כהן, מנכ"ל BUYME: "גם כאשר הציבור בישראל מתמודד עם שנה מאתגרת מאין כמותה, הענקת המתנות לבני המשפחה והאוהבים שלנו לא מפסיקה ואף גדלה. הרצון שלנו להעניק ולתת לאוהבים שלנו גדול מכל משבר בריאותי וכלכלי ואנחנו רואים שגם השנה ויש שיגידו, במיוחד השנה, הציבור הישראלי הצביע ב"באצבעות" והעניק לאנשים היקרים לו מתנות חג מרגשות ומשמחות".
ומה לגבי המתנות שהעניקו המעסיקים השנה לעובדים שלהם?
בעוד שענף ההייטק הישראלי נתפש כמפנק ומתגמל במיוחד, השנה נראה כי דווקא מקצועות מתחום עריכת דין והבנקאות זוכים למתנות ראש השנה יקרות יותר. מנתוני BUYME עולה כי שיאני המתנות לשנת 2020 הם העובדים בתחום עריכת הדין אשר יקבלו השנה 705 שקל בממוצע, עלייה של כ-36% מהשנה החולפת; אלו העובדים בתחום הבנקאות והפיננסים נמצאים לא רחוק מהם עם שווי מתנה ממוצע של 660 שקל; במקום השלישי השנה נמצא תחום הנדל"ן, אשר העובדים בו יקבלו 576 שקל בממוצע; גם השנה תחום הפרסום והשיווק מוצב במקום הרביעי עם שווי מתנת חג בגובה 514 שקל ובמקום החמישי והמכובד, נמצאים רואי החשבון שיקבלו השנה 507 שקל בממוצע.
עוד עולה כי המתנה הפופולרית ביותר לראש השנה 2020 שבחרו המעסיקים השנה להעניק לעובדיהם מגיעה מעולמות האופנה, טיפוח, עיצוב הבית והשופינג באופן כללי עם 39% מהרכישות;36%   בחרו לפנק את עובדיהם בחוויות קולינריות הכוללות ארוחה טובה במסעדת שף, סיור ביקב או סדנאות בישול; 17% בחרו להעשיר את זמנם בפעילות פנאי שונות עם סדנאות מגוונות כמו למשל נגרות, בישול, צילום ועוד והשאר, 8%, רכשו עבורם מגוון מתנות מעולמות תוכן שונים שמגיעות עד הבית.
חג שמח!
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה