כסף וצרכנות

סרט רע: נטפליקס סופגת גל נטישות של מנויים - וזו הסיבה

ענקית הסטרימינג חווה ביטולים בהיקף של פי חמישה מהרגיל בגלל סרט שלטענת צופים מציג ילדות באופן מיני. המרוויחות מהמצב - המתחרות אפל ודיסני 

רועי בהריר-פרל |  14
נטפליקס (צילום freepik)
הסערה סביב הסרט הצרפתי "חמודות" (Cuties) עולה לנטפליקס ביוקר: על פי חברת ניתוח הנתונים "אנטנה", ענקית הסטרימינג סובלת, מאז שהעלתה בסוף החודש שעבר את הטריילר לסרט ואת הפוסטר שמקדם אותו, מגל אימתני של ביטולי מנויים, מלווה בהאשטאג #CancelNetflix שהולך וצובר תאוצה ברשתות החברתיות. בסך הכל, במהלך התקופה האמורה נרשמו פי 5 יותר ביטולי מנויים מהממוצע הרב-שנתי. לכך מתווסף דיווח של חברת הניטור והניתוח YipitData, לפיו חל זינוק במספר הביטולים במהלך סוף השבוע שאחרי עליית הטריילר לאוויר. 
 
יש לציין כי מדובר בסרט שמציג ילדות באופן מיני כביקורת חברתית. לפני שנמכר לנטפליקס, הוא זכה בכמה פסטיבלים בינלאומיים ובכמה אחרים התקבל באדישות. הביקורות בנוגע לאיכותו חלוקות. ובכל זאת, נראה שהמחאה נגד נטפליקס הולכת ומתחזקת: עד כה, הרבה יותר ביטולים נרשמו בהשוואה לגל הביטולים של השנה שעברה, בעקבות כניסתה של דיסני + לשוק הסטרימינג. מצד שני, ההערכות הרווחות בחברה ובסביבתה הן שהסערה תחלוף בקרוב ושהיקף הפגיעה בחברה המשרתת יותר מ-182 מיליון מנויים יהיה אזוטרי. 

 
אפשר בהחלט להניח שהמחאה נגד נטפליקס מתודלקת על ידי אווירת החרם על חברת ענק אחרת - פייסבוק - תוך האשמתה במדיניות רכה מדי שבה ביחס להפצת הסתה וחדשות כזב בתחומה. כזכור, חברות שונות, ביניהן מיקרוסופט, הכריזו על הפסקת הפרסום שלהן בפייסבוק, וכוכבי רשת הקפיאו את חשבונות האינסטגרם שלהם כמחאה על התנהגות בלתי אחראית, לטענתם, שבה נוקטת הרשת החברתית של מארק צוקרברג.  בכלל, נראה כי בתקופה האחרונה, הציבור מצפה מגופי הענק שמספקים לו תוכן לרגולציה משמעותית יותר.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    הבעיה בנטפליקס היא בקידום אג׳נדה
    האקי 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מקדמים סרטי וסדרות טרנסים וכל מיני סרטים היסטורים חסרי אמינות עם כוכבים שחורים ולהטבים שאינם קשורים לתקופה ויוצרים חוסר אמינות משווע. נמאס כבר מהאג׳נדה הפרוגרסיבית ההזויה שמזכירה יותר ויותר את השיטות הסובייטיות של שטיפת מוח
    סגור
  • 9.
    אני בטוח שכל המוחים לא צפו בסרט..
    אחיתופל 09/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי מי שכן צפה לא יבין מה הביקורת בכלל.. ואולי גל הנטישות בא אחרי חצי שנה של סגר קורונה שאנשים צפו בנטפליקס בלי סוף ומיצו ועכשיו רוצים לנסות סטרימינג אחר.. או להיפך אנשים שהתחברו בגלל הסגר (היתה עליה גדולה בהתחברות בקורונה ) ועכשיו חוזרים לעבוזה ולא יהיה להם זמן מיותר..
    סגור
  • 8.
    מעצבן שאנשים שופטים סרט עוד לפני שראו אותו (ל"ת)
    מגיב 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    נטפליקס
    דוד 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו הבעיה בגלל איזה סרט ,חמודות, מבטלים מנויים חחחחח זו סתם התנקלות ואיזה מתכון להיתנגח בנטפליקס יש כנראה איטרס לאנשים מסוימים להפיל להחשיל את נטפליקס!! עדיין לא שמעתי שבגלל סרט הרבה הרבה יותר מיני שמישהוא וזה עד היום הפיל איזה שהום אתרי סרטים, אתם הזויים לגמרי, זה אחד האתרים המעולים המצוינים שיש ואנשים נופלום בבז שכזה
    סגור
  • 6.
    חמודות באמת
    מורה ויועצת בחטב 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 4
    ראיתי את הסרט ונהניתי מאד. הוא אמיתי, כואב, מעורר חשיבה ומאד ביקורתי, בעיקר על העולם השמרני הנשלט ע"י הגברים והדת. כן, ילדות הן יצריות אבל גם תמימות ומנוצלות. תודה ל נטפליקס על הפקת הסרט.
    סגור
  • טען עוד
  • מזעזע שמורה בחטב חושבת ככה (ל"ת)
    ... 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    זה לא ממש משנה
    דעה כלשהי 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נטפליקס ידועה בכך שפחות חשוב לה האומנות הקולנועית, ויותר חשוב לה לתת לנו לצרוך כל היום תכנים, כמו שיוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עושים. בגלל זה אין פלא שהיא נופלת ברגע שיוצא סדרה/ סרט שמנסה משהו חדש ולא מוכר. הצרכנים רגילים לדברים רגילים, מה שהופך את רוב הסדרות והסרטים שם לתת רמה (יש סדרות טובות, אבל רובם פשוט חוזרים על אותה נוסחא.) זאת דעה אחת, אינכם חייבים להסכים איתי.
    סגור
  • 4.
    לא הבנתי מה שם הסרט??
    יפעת 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בכלל נטפליקס לא מתחדשת ולא שומרת על רמה מספיק גבוהה
    סגור
  • שם הסרט
    מישהו 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קוראים לסרט cuties
    סגור
  • השם של הסרט - חמודות (ל"ת)
    אני 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    אין מה לראות בנטפליקס, תת רמה של תכנים
    חבל על הכסף 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מנויה כבר חצי שנה, הכל זבל, מתכוונת לבטל את המנוי.
    סגור
  • אז את לא יודעת לחפש. כמעט כל יום רואה נטפליקס. (ל"ת)
    מגיב 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אין מה לראות בנטפליקס, תת רמה של תכנים (ל"ת)
    חבל על הכסף 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    נטישת נטפליקס
    קופלר שאגא 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    נפלא אחרי גניבת כספי בחסות פרטנר אני שמח שנוטשים אותם שכולם ינטשו שילמדו לקח לעשוק מנויים .אנחנו לא פריירים
    סגור