כסף וצרכנות

העתיד כבר כאן: מרכז משלוחים בהשקעה של 30 מיליון שקל - ומתופעל על ידי רובוטים

הרובוטים יהיו אחראיים על התהליך החל מקליטה ועד הפצה במרכז לוגיסטי למסחר מקוון באשדוד. המרכז כמעט ואינו זקוק לכוח אדם, ונראה כי לשם מכוונים המפעלים, האם מדובר במשבר תעסוקתי עתידי בתחום?

אנגלינה יוסים | 
מרלוג (צילום GoldBond)
מרכז לוגיסטי (מרלו"ג) חדש המופעל באמצעות רובוטים הוקם סמוך לכניסה הצפונית באשדוד בהשקעה משוערת של כ-30 מיליון שקל. חברת גולדבונד (קונטרם) השיקה את המרלו"ג המיועד למסחר מקוון – איקומרס. המרלו"ג הרובוטי יפעל על פי שיטות העבודה של מחסני האיקומרס בחו"ל ויעניק שירותי קליטה, אחסון, מיון והפצה לבתי עסק שונים המעוניינים לבצע מסחר מקוון בישראל.
המרלו"ג שמשתרע על שטח של כ-20 אלף מ"ר, משתמש בטכנולוגיית רובוטים אוטונומיים, שיתפעלו את כל מערך המיון והליקוט במחסן בצורה אוטומטית. כאשר מתקבלת הזמנה עם פריט מסוג מסוים, הרבוטים שפזורים ברחבי המרכז יודעים לאתר ולשלוח את הפריט אל מתחם האריזה וההפצה תוך שניות ספורות - תהליך שבמחסנים ידניים כפי שמקובל לרוב בישראל, היה לוקח זמן רב וכוח עבודה יקר. השימוש ברובוטים מאפשר לחברה לעמוד בקצב הזמנות גבוה ובאחוזי דיוק של כ-99%.
מצד אחד מדובר בצעד מעולה לצרכנים – ייעול זמנים ופחות טעויות "אנוש". אך באותה נשימה, משבר הקורונה הביא למשבר תעסוקתי עמוק ומאות אלפים מובטלים ובחל"ת, אי אפשר שלא לתהות כיצד מעבר למחסנים אלקטרוניים ישפיע על העובדים כיום במפעלים. מעבר למחסנים אלקטרוניים, יותיר אלפים העובדים במשרות במפעלים ובמחסנים, בהן השכר נמוך ולעובדים רוב אין הכשרה מקצועית שתאפשר מעבר למקצוע אחד, ללא עבודה. ונחזור למשבר הקורונה - אלפי דורשי עבודה הינה אחריות הממשלה, ולא בטוח כי יינתן מענה מספק לעובדים "השקופים" שייפלטו מחוץ למפעלים והמחסנים.
מנהל חברת הבת של גולדבונד, eGold, יותם בן ארי, מסר כי "האיקומרס הפך להיות עובדה מוגמרת ובלתי מעורערת בעולם שרשרת האספקה. הוא מייצג את רצונם של מיליארדי צרכנים אשר הצביעו באצבעותיהם ומצפים להזמין באמצעות הנייד ולקבל את המשלוח לפתח הבית מיד ובזול. אנו שמחים להציע את שירותי לוגיסטיקה המתקדמים בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה