כסף וצרכנות

מנכ"ל טסלה מבטיח: מכוניות אוטונומיות ב-25 אלף דולר תוך 3 שנים

אילון מאסק התחייב להוזיל דרמתית את מחירי הרכבים האוטונומיים של החברה לאחר המעבר לסוללות בפיתוחה. כיום, המחיר של מכוניות טסלה בארצות הברית נע בין 36 ל-200 אלף דולר
רועי בהריר-פרל |  1
אלון מאסק, מפעל טסלה (צילום ויקיפדיה, pexels)
מנכ"ל טסלה אילון מאסק הכריז, בתהליך שיחת המשקיעים השנתית שהתקיימה במסגרת "יום הסוללה" (Battery Day), כי בתוך שלוש שנים חברתו תוציא לשוק מכונית אוטונומית במחיר מפתיע במיוחד: 25 אלף דולר בלבד. מדובר בהצהרה אמיצה מאוד, על סף הדמיונית, שכן הרכיבים הנחוצים לבניית מכונית כזאת עולים כיום פי 5 ממכונית רגילה, לא כולל השלדה.
מאסק הסביר את האפשרות להוזיל את מחיר המכונית האוטונומית בעשרות אחוזים במעבר הצפוי של החברה לשימוש בסוללות שהיא מייצרת בעצמה (כרגע היא משקיעה סכומי עתק ברכישת סוללות מחברות חיצוניות, לרבות פנסוניק). "אנחנו בטוחים שנצליח לייצר מכונית חשמלית חזקה מאוד במחיר אטרקטיבי מאוד של 25 אלף דולר - וכן, המכונית הזאת תהיה אוטונומית לחלוטין".
על פי התחזית האחרונה שסיפקה טסלה, בשנת 2020 היא צפויה לייצר כ-500 אלף מכוניות חשמליות. לדברי מאסק, מדובר יהיה בזינוק של 30%-40% בשיעור הייצור לעומת 2019 - מה שאומר שב-2020 תיוצרנה במפעלי טסלה בין 477,750ל-514,500 מכוניות. זאת, לאחר צמיחה של 50% בייצור בשנת 2019, בהשוואה ל-2018. מטבע הדברים, הגורם המרכזי לירידה הצפויה בצמחיה הוא משבר הקורונה, אבל מאסק מדגיש בשיחת המשקיעים כי החברה בכל זאת מיטיבה להתמודד איתו וכי הפגיעה הייתה מחויבת המציאות.
מחירי צי הרכבים של טסלה נעים כיום בין 36 ל-200 אלף דולר - לא בדיוק לכל כיס (ובארץ, כמובן, זה הרבה יותר יקר). בשיחה, הסביר מאסק כי כי מדובר בתמחור ריאלי שאינו גורם ל"שיעור רווחיות גבוה באופן משוגע", כלשונו. "ממוצע הרווחיות שלנו הוא 1% בשנה. אולי השווי שלנו עושה רושם שאנחנו מדפיסים כסף, אבל זה לא נכון. המטרה שלנו היא לספק מחיר תחרותי במיוחד מבלי להפסיד כסף, כי מי שמפסיד כסף לאורך זמן בסופו של דבר מת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוי ריקלין קטן, קטנצ'יק...
    ברברה 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה אתה שומר את הצעטאלאך?
    סגור