כסף וצרכנות

בענף המלונאות רק החלו להתאושש והסגר השני מאיים למוטט אותו לחלוטין

דו"ח הלינות של אוגוסט 2020 משקף התאוששות במוקדי תיירות הפנים והתרסקות באזורי תיירות החוץ. נוכח הסגר השני, בהתאחדות המלונות צופים כי מרבית הענף לא ייפתח עד חג הפסח
רועי בהריר-פרל | 
מלונות פתאל ישרוטל דן (צילום רשתות חברתיות)
דו"ח הלינות לחודש אוגוסט 2020 שפרסמה אתמול (חמישי) התאחדות המלונות בישראל, חושף כי הסגר השני עשוי להביא לסגירה רציפה של בתי מלון רבים עד לפסח 2021, בעוד יותר מחצי שנה. זאת, לאחר שבאוגוסט האחרון חל זינוק במספר הלינות באזורי תיירות הפנים - לרבות אילת, בה נרשמה תפוסה של 86% מהחדרים בכלל המלונות בעיר (כולל הסגורים), המשקפת עלייה של 1% ביחס לאוגוסט 2019, וים המלח, שם שיעור הלינות בבתי המלון עמד על 56% לעומת 69% באוגוסט 2019 ושיעורם מתוך בתי המלון שנותרו פתוחים (כ-75% מהמלונות באזור) הגיע ל-75%.
מנגד, באזורים עירוניים שמבוססים בעיקר על תיירות חוץ, אוגוסט האחרון היה קטסטרופלי, בדומה לחודשים לפניו: בתל אביב התפוסה עמדה על 26% בלבד, לעומת 74% באוגוסט אשתקד, בירושלים נרשמה תפוסה של 24% לעומת 61% באוגוסט הקודם, בנצרת התפוסה עמדה על 22% לעומת 70% ובהרצליה  שיעור התפוסה בבתי המלון היה באוגוסט האחרון 49%, בעוד שבאוגוסט 2019 יותר מ-74% מחדרי המלונות בעיר היו תפוסים.
בסך הכל, נרשמו בארץ 1.88 מיליון לינות באוגוסט - ירידה של 1% בלבד בלינות הישראלים לעומת אוגוסט אשתקד, אבל של 29% בסך כל הלינות. תפוסת החדרים של כלל בתי המלון בישראל הייתה 54% לעומת 71% באוגוסט אשתקד, אולם חשוב לציין כי רק 65% מבתי המלון בארץ היו פתוחים. בנוסף, כדאי להבהיר כי 42% מכלל הלינות באוגוסט נרשמו באילת.
הנתונים החיוביים, יחסית, סופקו על ידי התאחדות המלונות ערב כניסה לסגר הדוק שללא ספק יגרור השלכות קשות עד הרסניות לענף. "ענף המלונאות מדמם מאז מרץ", נמסר מההתאחדות, "סגירתם פעם נוספת של מלונות ישראל לחודשים ארוכים הינה מכת מוות לענף וללא תוכנית סיוע כלכלית ייעודית שתזרים מיידית חמצן לענף, חלק נכבד מהתעשייה הזו תקרוס והמדינה תאבד את אחד ממנועי הצמיחה הבולטים שהיו לה בשנים האחרונות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה