כסף וצרכנות

בעקבות הסגר השני: הבנקים יאריכו את תקופת הקפאת הלוואות ומשכנתאות

ברקע התחזיות על כ-300 אלף מובטלים חדשים, מגבשים נגיד בנק ישראל וראשי המערכת הבנקאית מתווה חדש שיאפשר דחייה של הלוואות שנלקחו לפני תחילת המשבר, או הארכת של דחייה שניתנה. הלוואות בגופים חוץ בנקאיים, ובהם חברות האשראי - אינן כלולות
מערכת ice |  2
הלוואה (צילום Pixabay)
ברקע הכניסה לסגר מלא והתחזיות של האוצר על כ-300 אלף מובטלים חדשים כתוצאה ממנו, מגבשים נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון והמפקח על הבנקים יאיר אבידן, יחד עם ראשי הבנקים, מתווה חדש שיאפשר הקפאת או הארכת הלוואות למשקי בית עד לחודש דצמבר, במטרה לסייע לאלו שנקלעו למצוקה כלכלית - כך פורסם אמש בחדשות 12.
לפי הפרסום, המתווה צפוי להתפרסם כבר השבוע, והוא כולל דחייה של תשלום הלוואות צרכניות, הלוואות לעסקים וכמובן משכנתאות - שנלקחו לפני תחילת המשבר, או הארכה של דחייה שכבר ניתנה. לעומת זאת, המתווה אינו כולל הלוואות בגופים חוץ בנקאיים, ובהם חברות האשראי. כמו כן, לא מוארכת הקפאת ההלוואות לעסקים קטנים, שעבור חלקם היא אמורה להסתיים בחודש אוקטובר. 
מאז פרוץ משבר הקורונה הבנקים אפשרו להקפיא הלוואות, בדרך כלל לתקופה של חצי שנה. זאת, מתוך הנחה שבתום תקופה זו המשק יחל להתאושש והלווים יוכלו לפרוע את ההלוואות, אך ישראל נכנסה לסגר שני שצפוי להחמיר את המצב. עבור משקי הבית, קצב ההתאוששות מהקפאת ההלוואות הוא האיטי ביותר, ועל כן הוחלטה על ההארכה.
 
 
הלוואת בשווי יותר מ-150 מיליארד דולר הוקפאו מאז שפרץ משבר הקורונה, כאשר ישנן הערכות לפיהן חלק ממשקי בית שהחלו לפרוע את ההלוואות לאחר הקפאה, צפויים לבקש להקפיא אותן בשנית, בעקבות הסגר המלא שמדינת ישראל נכנסה אליו.
מדובר במתווה השלישי שעוסק בהקפאת החזרי הלוואות. המתווה הראשון פורסם מעט לאחר שישראל נכנסה לסגר הראשון, ובחודש יולי פורסם מתווה נוסף שהאריך את מועדי הקפאת ההלוואות עד לאוקטובר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האם אתה נמצא בבדיקת חובות או במינהל?
    Thomas Greg 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה נמצא בבדיקת חובות או במינהל? אתה ברשימה השחורה? האם אתה מתקשה להתמודד עם התשלומים החודשיים שלך? האם אתה רוצה לקנות הלוואה לבית, לרכב או לעסק, אך אתה נמצא בבדיקת חוב או בהנהלתו? אם ענית כן לשאלה כלשהי שלי? אנא צרו איתנו קשר באמצעות whatsapp: +447451280545 או דוא"ל: sllcapital@yandex.com
    סגור
  • 1.
    זהירות רביות של שוק האפור
    אלירן 09/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהירות מכל הבנקים במיוחד בנק ישראל שחונקים מכל מקום אפשרי
    סגור