כסף וצרכנות

הדור החמישי החל לפעול בישראל: איזו חברת סלולר מציעה את העסקה המשתלמת ביותר?

הגיימרים ישמחו לקבל חבילה ללא הגבלה מפלאפון, אך החברות המתחרות יציעו נפח גלישה שאמור להספיק גם למשתמשים הכבדים. כדי להוסיף לחגיגה, בחברות הסלולר יציעו חבילות הכוללות גם שירות טלוויזיה מוזל 
שרון טל |  3
רשת הדור החמישי 5G (צילום freepik)
רשת הדור החמישי 5G תחל לפעול היום (ג') בישראל באופן רשמי, במסגרתה יוכלו הישראלים ליהנות מגלישה מהירה באופן משמעותי שמגיעה למהירות של יותר מ-1,500 מגה. לפני מספר שבועות הסתיימה הקצאת התדרים לחברות פלאפון, פרטנר ו-HOT mobile שפרסו תשתית סיבים מהירה ומתקדמת ברחבי הארץ.
במסגרת הדור החמישי, יציעו חברות הסלולר השונות מכשירים תואמי דור 5 (כאלו שגם ניתן לרכוש באופן עצמאי), לצד חבילות סלולר רחבות ומהירות. 
חברת פלאפון, בניהולו של רן גוראון, תציע 3 סוגים של חבילות גלישה בנפחים שונים. הראשונה, בעלות של 49.90 שקל לחודש, כוללת נפח גלישה של 200 ג'יגה לצד גלישה חופשית באפליקציות גיימינג נבחרות ופופולריות כגון: פורטנייט, מיינקראפט ועוד. החבילה המורחבת יותר בעלות של 59.90 שקל לחודש, כוללת נפח גלישה של 500 ג'יגה. חבילה בעלות של 69.90 שקל לחודש כוללת 200 ג'יגה גלישה בנוסף לחבילת צפייה בטלוויזיה של Sting TV, שירות הטלוויזיה המוזל מבית YES. כל החבילות כוללות 2,500 דקות שיחה ו-2,500 הודעות.
פרטנר, בניהולו של איציק בנבנישתי, מציעה שתי חבילות, האחת בעלות של 59.90 שקל לחודש, וכוללת נפח גלישה של 500 ג'יגה, והשנייה בנפח של 1,000 ג'יגה בעלות של 69.90 שקל לחודש. החבילת המורחבת כוללת גם שירות גיבוי בענן בנפח של GB200. שתי החבילות כוללות 5,000 דקות והודעות.
HOT מובייל, בניהולו של אילן ברוק, מציעה ללקוחות 500 ג'יגה גלישה בעלות של 59.90 שקל, ו-1,000 ג'יגה עם חבילת צפייה של Next TV, בעלות של 69.90 שקל לחודש. שתי החבילות כוללות 5,000 דקות והודעות.
לסיכום, ניכר כי התחרות על ליבם וכיסם של הצרכנים גרם לחברות הסלולר להשיק חבילות די דומות, מלבד פלאפון שהציעה חבילה זולה יותר מהשאר מה שיכול למשוך לקוחות המעוניינים בחבילה בסיסית. כשנפחי הגלישה והעלויות די דומים, נותרה שאלה של העדפת המותג והמוצר – הגיימרים יכולים להעדיף את פלאפון שהשיקה חבילת מיוחדת למרבים להעביר את זמנם במשחקי רשת, אך נפח הגלישה הרחב שמציעות חברות הסלולר המתחרות גם הוא אמור להספיק לשם כך. 
חברות הסלולר השונות אף הגדילו לצרף את שירות הצפייה המוזל שלהן, במטרה למקסם הן את הלקוחות בסלולר והן בקטגוריית הטלוויזיה לואו-קוסט. ההעדפה של הצרכנים עשויה להיות מוכרעת לא דווקא בשאלת המחיר, אלא דווקא בהעדפה של סוג השירות. בכל אופן, נראה שהתחרות רק התחילה.
במשרד התקשורת מגדירים את השקת הדור החמישי כפתחו של יום חדש. אלא שלא כל הצרכנים יוכלו בהכרח ליהנות מכך. אמנם חברות הסלולר הודיעו על השקת החבילות, אך לא הודיעו היכן יהיו זמינות, כך שהצרכנים אינם יכולים לדעת האם העסקה רלוונטית לאיזור מגוריהם. סביר להניח כי בערי המרכז וערים גדולות נוספות השירות יהיה זמין יותר מאשר בערים מרוחקות יותר בפריפריה. 
מנכ״לית המשרד, לירן אבישר בן- חורין: "פרישת דור 5 במדינת ישראל תאפשר לייצר מנועי צמיחה ותוביל לקידום התעשייה, ההייטק ערים חכמות וטכנולוגיית IOT. ההישג חשוב מתמיד בימים אלו ועל רקע הפוטנציאל הכלכלי האדיר למשק הישראלי, אני קוראת לחברות ולתעשיית ההזנק הישראלית לממש את הפוטנציאל בפיתוחים בסביבת דור 5. ועדת המכרזים במשרד התקשורת כבר עמלה על הכנת מכרז להקצאת תדרים נוספים לדור 5".
שר התקשורת, חה״כ יועז הנדל: ״אנחנו בעיצומו של אחד המשברים הקשים שפקדו את מדינת ישראל, מרבית התהליכים החברתיים בזמן הקורונה מתבססים על תשתיות תקשורת ויכולים להיות ברי קיימא רק עם תשתיות תקשורת מתקדמות, משבר במאפיינים אלו מחייב מעבר לתשתיות תקשורת מתקדמות ואינטרנט אולטרה מהיר שמגיע לכולם. מהרגע הראשון שנכנסתי למשרד ידעתי שזו תהיה המשימה. להצעיד את המדינה קדימה באמצעות האצת פרישת תשתיות התקשורת המתקדמות בנייח ובנייד. אני גאה בתהליכים המואצים שנעשו במשרד, גם במהפכת הסיבים שכבר יצאה לדרך וגם בדור 5.
כדי למצות את מגוון הפוטנציאל של הדור החמישי אנו פועלים במקביל לדחיפת הפרישה גם ליצירת אקו- סיסטם לתעשיית הזנק מתקדמת לטכנולוגיית הדור החמישי בשיתוף עם רשות החדשנות. אני שמח על כך שמרגע קבלת תוצאות המכרז החברות לא שקטו על השמרים ועבדו בצורה מהירה על מנת לעמוד בתנאים לקבלת הרישיון. אני רוצה להודות לשותפינו במשרד האוצר, לצוות המשרד בהובלה ובניצוחה של מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי שמבין בסלולר לא קונה את הטלפון הראשון שמאפשר 5G
    חןל 10/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא ממתין שהטכנולוגיה תתפתח וכעבור שנה יקנה במחיר נמוך יותר טלפון טוב יותר עם חיבור יעיל יותר ל5G. זה כמושלא חכם לרכוש את גרסת חלונות החדשה כשהיא רק יוצאת לשוק.
    סגור
  • 2.
    אני רואה פה קרטל
    מה אתם רואים פה? 09/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין גיוון בין החבילות. אולי אפשר לסלוח על זה לחודש חודשיים. הם בכל זאת רק בהתחלה.
    סגור
  • 1.
    G5 סכנה בריאותית מוכחת
    חשוד מספר 1 09/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא להכניס הביתה שום מכשיר g5 זה מסוכן מאוד ובדוק!
    סגור