כסף וצרכנות

"ריגלה אחרי עובדים": ענקית אופנה נקנסה בעשרות מיליונים

מנהלים של רשת האופנה H&M בעיר נירנברג, גרמניה אספו נתונים אישיים של העובדים במרכז שירות הלקוחות ועקבו אחר פעילותם. הרשת נקנסה בכ-35 מיליון יורו: "הפרקטיקה מנוגדת להנחיות החברה, אבל אנחנו לוקחים אחריות"
רועי בהריר-פרל |  1
ריגול אחרי עובדים
לא רק ענקיות הדיגיטל נכנסות לחיינו: רשת האופנה השוודית H&M נקנסה על ידי נציבות פרטיות המידע הגרמנית לפיקוח על אבטחת מידע ב-35.3 מיליון יורו לאחר שהתברר כי מנהלים מהרשת בעיר נירנברג אספו בעקביות מידע אישי על עובדי מרכז שירות הלקוחות, כולל פרטים משפחתיים וכאלה הנוגעות לאמונות דתיות, ועקבו לאחר פעולותיהם בעבודה ומחוצה לה.
המידע שנאסף על העובדים נשמר בכונן רשת שאליו הייתה גישה ל-50 מנהלים. הריגול נחשף לאחר שהגדרות האבטחה של הכונן שונו בטעות וכמה עובדים המחוברים לרשת החברה קבילו גישה למה שנמצא בו ודיווחו על כך לתקשורת הגרמנית. נציב פרטיות המידע, יוהנס קספר, טען עם ההודעה על קניסת הרשת כי "השילוב של איסוף מידע על החיים האישיים של העובדים ותיעוד פעילויותיהם הוביל להפרה קשה במיוחד של זכויות הפרט של העובדים".
רשת האופנה המצליחה, מצדה, הסבירה כי הפעולות שננקטו בסניפי הרשת בנירנברג "אינן תואמות את תקנותיה", אולם לקחה אחריות על המקרה והתנצלה בפני העובדים. בנוגע לקנס שהושת עליה, היא הודיעה שתבחן את הנושא. בנוסף, הרשת הכריזה כי תפעל להישנות של מקרים דומים בעתיד - מה שסיפק את נציב פרטיות המידע, שציין כי "החברה נוקטת בצעדים שיש בהם כדי להצביע על כוונה אותנטית לכבד את העובדים ולהעניק להם יחס ראוי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עכשיו אתם מביאים את זה או עכשיו היה
    אני 10/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק פסק דין, כי הסיפור הזה הוא ארוך מאוד. הוא החל כבר לפני שנה או יותר.
    סגור