כסף וצרכנות

"חברות הביטוח גובות דמי ביטוח שאירים – גם מרווקים"

חברות הביטוח הגדולות נתבעות בייצוגית על גבייה בגין ביטוח שאירים המיועד ליורשים – גם מרווקים. בית המשפט אישר את צירוף המועצה לצרכנות כידידת בית המשפט לתביעה הייצוגית 
רועי בהריר-פרל | 
חיסכון לפנסיה (צילום shutterstock)
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אישר את הצטרפותה של המועצה הישראלית לצרכנות, כידידת בית המשפט, לתביעה הייצוגית שהוגשה לאחרונה נגד כמה מבין קרנות הפנסיה וקופות הגמל הגדולות בארץ בנוגע לגביית דמי ביטוח שאירים ממבוטחים ללא ילדים, לרבות מבוטחים רווקים. את המבוטחים מייצג בתיק עו"ד שחר ולר.
המועצה לצרכנות מצטרפת בכך לטענת התביעה, לפיה הגבייה של דמי ביטוח השאירים נעשית כברירת מחדל, תוך הטעיית המבוטחים, על ידי החברות מיטב דש גמל ופנסיה, הראל פנסיה, כלל פנסיה, הפניקס פנסיה, מגדל מקפת קרנות פנסיה ומנורה מבטחים פנסיה וגמל. לאחר דיון בנושא, בית הדין לעבודה החליט לקבל את בקשת המועצה להצטרף לתיק בתור ידידת בית המשפט (מוסד משפטי שנועד לסייע לבית המשפט בסוגיות כלשהן על ידי צד שאינו מעורב בו ישירות) וקבע כי למועצה "יש ידע ומומחיות בתחום מהותי העולה בתיק זה, לרבות שאלת היקף חובת יידוע עמיתים  בדבר הסדר ברירת המחדל בכל הנוגע לשארים".
את הבקשה הגישה המועצה בתחילת יולי השנה, לאחר שערכה ופרסמה סקר, לפיו כמחצית מהנשאלים כלל לא היו מודעים לקיומו של ביטוח שאירים, 54% מהם סברו שאין להם ביטוח כזה (אף שלחלקם היה) ו- 60% מהם דיווחו כי הם לא ביקשו מהגוף הפנסיוני שמעניק להם שירותים להימנע מרכישת ביטוח שאירים. במקביל, המליצה המועצה למבוטחים ללא ילדים לברר את הנושא מול חברות הפנסיה.
על פי הודעתה של המועצה לצרכנות על קבלת הבקשה להצטרפותה לתביעה הייצוגית, "מדובר בתובענה לה השלכות רוחב על כל תחום הביטוח הפנסיוני". עוד ציינה המועצה כי "אם הבקשה לאישור התובענה תוכרע לטובת הקבוצה, הדבר עשוי לאפשר לעמיתים לחסוך כספים רבים שיופקדו בקופות הגמל ולא בביטוח שארים, שהוא מיותר עבורם".
תגיות ביטוח | פנסיה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה