כסף וצרכנות

משבר הקורונה הזניק את המכירות בשוק המחשבים: מה המותג הנמכר ביותר?

על פי נתונים של קנאליס, המספרים שהציג שוק המחשבים האישיים והלפטופים ברבעון החולף הם הגבוהים ביותר מזה עשור. זאת, בעקבות קפיצה חדה ברכישות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. בראש הדירוג: אייסר, אפל, לנובו ו-HP.
רועי בהריר-פרל |  1
שוק המחשבים (צילום pexels, freepik, pixabay)
משבר הקורונה משיב לחיים את שוק המחשבים האישיים (PC) והלפטופים: על פי נתונים שאספה חברת הניטור והמחקר קנאליס, ברבעון השלישי של 2020 נרשם זינוק של כ-13% בהיקף משלוחי המחשבים, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בסך הכל, נשלחו במהלך רבעון זה כ-79 מיליון מערכות מחשב ולפטופים - הכמות הגבוהה ביותר שתועדה בקטגוריות אלה מזה עשור. הסיבה לכך, כמובן, היא המעבר הגורף לעבודה וללימודים מהבית - מה שבמקרים רבים דורש הצטיידות במחשב או שדרוג מחשב ישן.
בראש דירוג המכירות בקטגוריות אלה, ברבעון השלישי של 2020, ניצבת acer, שהציגה גידול של 15% בהיקף מכירות המחשבים. מיד אחריה נמצאת אפל עם גידול של 13.2%. גם HP רשמה צמיחה נאה, של 11.9%, במכירות המחשבים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ולנובו, מצדה, הציגה גידול של 11.4%. מנגד, ענקית המחשבים דל רשמה דווקא ירידה של 0.5% במכירות המחשבים - מה שמעיד על מצבה הבעייתי של החברה השואפת לחזור בקרוב לבורסה. 

 מהנתונים עולה כי LENOVO היא החברה שמכרה הכי הרבה מחשבים ברבעון השלישי, עם כ-19 אלף מחשבים שנמכרו, HP במקום השני עם כ-18 מחשבים, DELL במקום השלישי עם כ-12 אלף מחשבים שנמכרו, במקום הרביעי מחשבי APPLE, מהם נמכרו ברבעון השלישי כ-6.3 אלף, ובמקום החמישי ACER עם כ-5.6 אלף מחשבים שנמכרו.  אולם, ACER הייתה המותג הצומח ביותר ברבעון השלישי מול מתחרותיה.  
אף על פי שנדמה כי התעוררותו של שוק המחשבים אחרי שנים של דשדוש בצל שוק הסלולר היא תוצאה זמנית של משבר הקורונה, בקנאליס מאמינים שמדובר בתחילתה של מגמה שצפויה להמשיך גם אחרי המשבר, אם וכאשר הוא יסתיים. כעת, בכל אופן, השוק נהנה גם מקצב הולך וגובר של הזמנת מחשבים חדשים על ידי גופי חינוך ברחבי העולם, כמו גם על ידי חברות פרטיות וגופים ציבוריים וממשלתיים שגילו בעקבות משבר הקורונה כי מערכות המחשבים שלהם זקוקות לרענון.
מטבע הדברים, אם השוק המדובר אכן ימשיך לצמוח מחדש, תהיה לכך השפעה מהותית על הבראת הכלכלה העולמית. מצד שני, שוק הסמארטפונים חווה ירידה משמעותית בהיקף המכירות, של כ-20% על פי נתוני חברת הייעוץ גרטנר, כך שמעניין יהיה לראות כיצד שני השווקים יאזנו זה את זה.
יש לציין כי גם במהלך הרבעון החולף רוב המכירות היו של מחשבים מבוססי ווינדוס 10, אבל גידול מרשים נצפה גם בשוק הכרומבוקים של גוגל. בשני השווקים גם נרשם, במקומות מסוימים, מחסור של ממש במחשבים, אולם בתקופה הקרובה אמורים להתחיל לפעול קווי ייצור נוספים שהקימו היצרניות הגדולות בניסיון להתמודד עם הביקוש ההולך וגובר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לי נייד של דל מ2011 עדיין עובד מעולה
    משתמש דל 10/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם בשנה צריך לפתוח ולנקות מאבק בעיקר את המאוורר וזהו
    סגור