כסף וצרכנות

דיסני רוצה לנגוס בנטפליקס ואפל: ההשקעה המרכזית תועבר לסטרימינג

משבר הקורונה שחיסל את חטיבות הפארקים והקולנוע של דיסני לא הותיר לחברה ברירה אלא לשנות מודל עסקי ואופי פעילות. תצהיר פנימי של המנכ"ל בוב צ'רפק הוציא לדרך את המהפך
רועי בהריר-פרל | 
נטפליקס, דיסני, אפל (צילום unsplash)
דיסני מיישרת קו עם ה"נורמלי החדש" ומעבירה את מרכז כובד ההשקעה שלה לתחום הסטרימינג: מנכ"ל החברה בוב צ'רפק הכריז, בתזכיר פנימי שהועבר לכלל עובדי החברה, על מהלך מקיף של רה-אורגניזציה, שמטרתו "להאיץ את הצמיחה במרחב הדינמי, שהוא המפתח לעתיד של דיסני", כלשון ההצהרה. עוד כתב צ'רפק כי "המבנה החדש יאפשר לנו להיות יעילים וזריזים יותר ביצירה של מה שהצרכנים רוצים בצורה שהם מעדיפים לצרוך אותו" וכי על פי המבנה החדש, מנועי הצמיחה של החברה יוכלו להתמקד בפיתוח ובייצור של "תוכן מקורי נהדר".
מטבע הדברים, הצורך בארגון מחדש נובע ישירות ממשבר הקורונה, לרבות הצניחה בפעילות הפארקים, הופעות המוזיקה ושאר מקורות ההכנסה של "העולם הישן". ההצהרה של המנכ"ל צ'רפק מגיעה ימים ספורים לאחר שדן לואב - משקיע מרכזי בחברה - הציע לבטל את חלוקת הדיבידנדים ולהעביר את הכסף לטובת חיזוק התשתיות והתוכן בחטיבת הסטרימינג - כלומר, דיסני +, המתחרה הרצינית ביותר של נטפליקס כיום.
השינוי הדרמתי שחולל משבר הקורונה בכל הנוגע לצריכת התכנים של דיסני - ביטול כמעט מוחלט של פעילות אאוטדור לצד זינוק בחטיבת הסטרימינג - כבר הביא לדחיות מתוקשרות של סרטי קולנוע מצופים מבית דיסני, כמו למשל "האלמנה השחורה", ולהעברת פרמיירות של סרטים כמו Soul ו"מולאן" לשירות הסטרימינג דיסני +.
על פי הארגון החדש, ההפקות המקוריות של דיסני יחולקו לשלוש חטיבות: אולפנים, בידור וספורט, כשבמרכז השינויים הפרסונאליים תעמוד העברתו של מנהל חטיבת מוצרי הצריכה, המשחקים והפרסום קארים דניאל לתפקיד המפקח על המבנה התפעולי החדש של החברה. 
"לאור ההצלחה המדהימה של דיסני + והתוכניות שלנו להאיץ את המעבר לפעילות ישירה מול הצרכן אנחנו ממקמים את החברה שלנו באופן אסטרטגי כדי לתמוך בצורה יעילה יותר באסטרטגיית הצמיחה שלנו ולהגדיל את הערך לבעלי המניות", סיכם צ'רפק. "הצוותים היצירתיים שלנו יתרכזו במה שהם עושים הכי טוב - יצירת תוכן ברמה עולמית - ואילו צוות ההפצה הגלובלי החדש שלנו יתמקד בהפקת רווחים מהתוכן בצורה האופטימלית ביותר בכל הפלטפורמות, כולל דיסני +, הולו, ESPN + ושירות הסטרימינג הבינלאומי הקרוב של החברה – Star".
הבורסה של וול סטריט, מצדה, כבר מגיבה למהלך הדרמתי של דיסני - מה שבא לידי ביטוי בעלייה של כ-4% בערך המנייה של החברה מאז החלו הפרסומים על הארגון מחדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה