כסף וצרכנות

"בעלי רכבים משתפים פעולה עם גנבים כדי להונות את הביטוח"

לפי נתוני חברת פוינטר, אחד מכל חמישה רכבים שנגנבו הוא של בעלים ש"הזמין" את הגניבה. הגנבים עברו לפעול בשעות היום. באיזור השרון היקף הרכבים הגדול ביותר שנגנב 
שרון טל | 
גניבות רכבים (צילום freepik)
תקופת הקורונה הגדילה את היקף גניבות הרכבים באיזור השרון. לפני נתוני חברת פוינטר לרבעון השלישי של 2020, איזור השרון מוביל בהיקף גניבות הרכבים, כש-32% מהגניבות אירעו באיזור זה, לעומת 28% בתקופה המקבילה אשתקד. 27% מגניבות הרכבים אירעו באיזור המרכז, 15% באיזור השפלה, 10% באיזור ירושלים, 9% באיזור הדרום, ו-7% באיזור הצפון.

עוד עולה מהסקירה של פוינטר כי הקורונה הולידה תופעה חדשה: "בתקופה זו נראה שיותר ויותר בעלי רכבים פונים לשיתוף פעולה עם גנבי רכב ומביימים את גניבת הרכב שלהם", אומר אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר מקבוצת PowerFleet. "המצב הכלכלי הקשה והעליה באחוז המובטלים הביא ככל הנראה אנשים רבים לידי 'מימוש נכסים'. בכך מקווים להונות את חברת הביטוח ע"י הפעלת הפוליסה מצד אחד ובמקביל נהנים מהתמורה לרכב שקבלו מהגנב מצד שני. ברבעון השלישי של 2020 חמישית (19%) מהגניבות היו על ידי משתמש מורשה - גידול של 46% ביחס לרבעון קודם (13%) ", הוסיף גולדשטיין.
גידול של 50% בגניבות רכבים בשעות היום 
ממצא נוסף הינו כי הסגר הכללי שהקשה על הגנבים לנוח בחופשיות ולעבוד בלילה, הוביל אותם "לעבוד" במהלך שעות היום. "המגמה מראה כי יש גידול של כ- 50% בגניבות בשעות היום לעומת הרבעון המקביל אשתקד", אומרים בפוינטר. "בעקבות הסגר נפסקה התנועה בכבישים. שעות הלילה שעד כה היו נוחים לביצוע גניבה הפכו לבעייתיים. אין תנועה ברחובות ובכבישים וכל רכב או אדם נראים חשודים ויעד לבדיקה משטרתית. לכן עיקר הפעילות עברה לשעות היום. שעות הגניבה הפופולאריות ביותר ברבעון הקודם כמו גם בשאר ימות השנה היו בלילה בין 22:00-05:00   לפנות בוקר. ברבעון הנוכחי חלק גדול מהגניבות עברו לשעות בין הערביים ולפנות ערב לפני ירידת החושך על מנת לא לעורר חשד".
שיטות הגניבה המובילות – שכפול מפתח, "תקיפה", או פריצה לבתים כדי לגנוב מפתחות
בחברה מסבירים כי שיטת הגניבה המובילה נותרת שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה תוך כדי התחברות למחשב הרכב. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כמחצית מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו התבססו על שיטה זו. השיטה השנייה היא תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב, כרבע מהגניבות בוצעו בשיטה זו.
שיטה השלישית היא פריצה לבית בעלי הרכב כדי לגנוב את מפתחות הרכב. כאן נרשם שינוי מגמה משמעותי, רק 10% מגניבות הרכב ברבעון השלישי נעשו בשיטה זו, לעומת 15% מהגניבות בתקופה המקבילה אשתקד. בשל הסגר, רוב בני הבית נמצאים מה שסביר להניח הרתיע גנבים ופורצים מלנקוט בשיטה זו. שוד וגניבת רכב מונע היוו 2% מסך הגניבות השנה. ללא שינוי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
יותר מחצי (56%) מהרכבים שנגנבו עם רכבים פרטיים ורכבי שטח. 6% מהגניבות היו של רכבים היברדיים, 15% של רכבים מסחריים, 17% של משאיות, 3% של כלים הנדסיים ו-3% של רכבים מסוגים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה