כסף וצרכנות

הממונה על הרשות להגנת הצרכן לחברות התעופה: השיבו כספים המגיעים לצרכנים עקב ביטול טיסות

עו"ד מיכאל אטלן במכתב נוקב לאל על, ישראייר וארקיע, וכן לנציגי חברות התעופה הבינלאומיות: "הצטברו מאות תלונות בעניין אי השבת כספים המגיעים לצרכנים עקב ביטולי טיסות בשל המגבלות על ענף הטייס עקב המגפה, מפצירים בכם לפעול במהרה"
כפיר אדר | 
אל על (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אל על/ Yochai Mossi)
הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד מיכאל אטלן פנה היום (ראשון) אל חברות התעופה אל על, ישראייר וארקיע, וכן גם לנציגי חברות התעופה הבינלאומיות בדרישה להשבת כספים המגיעים לצרכן עקב ביטול טיסה אגב מגפת הקורונה.
אטלן ציין במכתבו: "מאז תחילת משבר הקורונה הצטברו בידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מידעים ומאות תלונות בעניין אי השבת כספים המגיעים לצרכנים עקב ביטולי טיסות בשל המגבלות על ענף הטייס עקב המגפה. חלק מהתלונות הן בשל אי השבת כספים ששילם הצרכן לאחר שחברות התעופה ביטלו טיסות עקב המגפה, וזאת גם לאחר מועד האורכה שהמחוקק העניק לחברות התעופה להשבת כספים לצרכנים (90 ימים מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה או עד יום 1.10.2020 לפי המאוחר ביניהם).
עוד נכתב: "יצוין כי התלונות שקיבלה הרשות נוגעות רק לחלק מחברות התעופה הפועלות בישראל. בכל זאת מצאתי לנכון להפנות פניה זו לכולכן מפני שהתלונות המוגשות לרשות לרוב משקפות רק מיעוט של הפגיעות בצרכנים. עם כל ההבנה לקשיים של חברות התעופה עקב המגפה, גם הצרכן ניזוק ממנה, והוא לא מקבל שום סיוע מן המדינה. על כן הרשות מפצירה במי מביניכן אשר מפרה את החוק לפעול במהרה לתיקון ההפרה מול הצרכנים. הרשות שוקלת בימים אלה את המשך צעדיה באשר להפרות כאמור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה