כסף וצרכנות

אולם קולנוע פרטי ב-100 דולר: בעולם זה כבר עובד - בקרוב בישראל?

רשת בתי הקולנוע AMC הגדולה בעולם סובלת מעצירת הכנסות מאז יוני 2020 וניצבת בפני סכנת סגירה עד לסוף השנה. כעת היא משכירה אולמות להקרנות פרטיות. בדרך זו, היא מקווה שתצליח לשרוד. בקרוב אצלנו? 
רועי בהריר-פרל |  2
אולם קולנוע פרטי (צילום freepik)
רשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם AMC, שקיימת כבר יותר מ-100 שנה, מצטרפת לכמות הולכת וגדלה של בתי קולנוע שהחליטו לאשר לקבוצות פרטיות לשכור את האולמות לטובת צפייה פרטית. מדובר בטרנד שהולך וצובר תאוצה נוכח התמשכות משבר הקורונה ומצבם הקשה של בתי הקולנוע ברחבי העולם בעקבות הסגרים ומגבלות התנועה.
על פי אתר החברה, ההקרנות הפרטיות מיועדות לקבוצות של עד 20 אנשים, כשעלות ההקרנה נעה בין 99 דולר ל-349 דולר (לא כולל מיסים), תלוי במיקום הקולנוע, בפופולריות הסרט ובתוספות מעבר לצפייה עצמה, לרבות אוכל ושתייה. קבוצות שמתכננות אירועי הקרנה לרגל שמחות משפחתיות וכו' יכולות לשבור גם מיקרופון בעלות של 100 דולר. עבור הזכות להאריך את פרק הזמן לפני תחילת ההקרנה מ-15 הדקות שמקציבה לכך AMC, ייגבה מהקבוצות תשלום של 250 דולר נוספים.
מדובר, כמובן, בניסיון די נושא של רשת בתי הקולנוע להחזיק מעמד בתקופה שבה רשתות רבות ברחבי העולם - ביניהן ענקית הקולנוע Regl - נסגרות עקב מצוקה תקציבית הולכת וגוברת. הכנסותיה של AMC ברבעון האחרון צנחו בכ-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - נתון שמשקף צניחה כ-250 מיליון דולר. המשך המצב כמות שהוא בהחלט עשוי להביא לסגירתה של רשת הענק עד לסוף השנה הנוכחית.
בדו"ח הרבעוני האחרון שלה, ציינה החברה כי כמעט כל בתי הקולנוע שהיא מפעילה ברחבי העולם נאלצו להשהות את פעילותם מאז חודש יוני השנה וכי במהלך תקופה זו לא היו לה כל הכנסות. במקביל, גם אולפני הוליווד דוחים שוב ושוב את ההשקות הגדולות, ביניהן זו של "וונדר וומן 1984" בכיכוב גל גדות. נתוני הצפייה בסרטי קולנוע באמצעות שירותי הסטרימינג למיניהם צומחים בקצב מהיר ועל פי אנליסטים בתחום, הם עשויים לטפס בעוד 60% לפחות במידה שהמשבר יימשך אל מעבר ל-2021.
בקרוב בישראל?
רשתות קולנוע ישראליות טרם הכריזו על מהלך שכזה. מבדיקה מול רשת יס פלאנט נמסר לנו כי לא צפוי מהלך דומה. בסינמה סיטי לעומת זאת לא פוסלים: "זה מאוד תלוי במצב התחלואה ובהיקף המגבלות", מסביר גורם בחברה. "אם וכאשר הן יצומצמו, ניתן יהיה לשקול השכרה של אולמות קולנוע לצפייה פרטית כאמצעי הכנסה חלופי לימי קורונה. עד לפרוץ המשבר, אגב, רשתות הקולנוע הגדולות בארץ אפשרו זאת ללא קושי".  
"עשינו את זה גם עד היום", מסבירים בסינמה סיטי, "אבל עכשיו אסור לנו לעשות את זה מבחינה חוקית, כי אסור ליותר מעשרה אנשים להתקהל במתחם סגור. אין ספק שכדי לחזור ככה לפעילות מלאה נצטרך להשקיע לא מעט משאבים ושברגע שיפתחו אותנו בכלל לא בטוח שכוח האדם שהיה לנו יהיה זמין מהיום להיום. בינתיים, אפשר לחשוב על כל מיני חלופות, כמו השכרה פרטית, אבל זה בקטנה. לא באמת מה שיעזור לנו, או ל-AMC, לעמוד על הרגליים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אסנת מרק
    יוני 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני חושב שאת צריכה לתבוע חצי מדינה את אישה עם פה גורה פותחת פה על האנשים שעומדים מולך זה התנהוגות ברברית בושה לכנסת
    סגור
  • 1.
    כמה שגיאות הקלדה! שמישהו ייעשה עריכה לפני שאייטם עולה (ל"ת)
    גיא 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור