כסף וצרכנות

פחות בגדים, יותר מזון ומוצרי חשמל: כך השתנו הרגלי הצריכה של הישראלים לאחר הסגר השני

מנתוני מועדון הצרכנות של הוט עולה כי חלה ירידה של 6% ברכישת מוצרי חשמל בהשוואה לספטמבר, אך זינוק חד ברכישות לעומת אוקטובר אשתקד, זאת בשל היציאה מהסגר השני. מנגד, חל זינוק של כ-17.5% ברכישת מזון
שרון טל | 
קניות (צילום freepik, unsplash)
חודש הקניות של נובמבר בעיצומו, אך מסתבר שישראלים רבים לא יכלו לחכות וכבר באוקטובר פתחו את הארנק והוציאו במצטבר מאות מיליוני שקלים. זאת, כעבור שבועות ארוכים בהם המדינה הייתה בסגר.
פחות פנאי ותרבות, ריהוט וביגוד, יותר מזון ומוצרי חשמל
מנתוני מועדון הצרכנות הוט, המבוססים על 280 אלף צרכנים, ניתן לראות כי הישראלים שינו את הרגלי הקנייה שלהם בעקבות הסגר השני. בחודש אוקטובר, עמיתי המועדון הוציאו רק כ-800 מיליון שקל בכרטיס האשראי של המועדון (ירידה של 12% למול ספטמבר), ירידה של 15% אחוז מהחודש אשתקד. בעוד שמידי שנה, תקופת חגי תשרי, נהנות חברות האופנה, מתקופת מכירות שיא בערבי החג, השנה, ההוצאה על הלבשה והנעלה בחודש אוקטובר מציגה ירידה של 73% למול אשתקד וירידה של 62% למול ספטמבר.
תחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה מציג ירידה של 6% למול חודש ספטמבר, ככל הנראה בעקבות המחשבה של ישראלים רבים להמתין לחודש הקניות, נובמבר שנמצא בסמיכות. אך כאשר אנחנו משווים זאת למול אשתקד, אנחנו רואים כי תחום זה מציג עלייה של 62% למול אשתקד. 
עוד עולה מהדו"ח כי ההוצאה על ריהוט וציוד לבית ירדה ב-20% למול ספטמבר וב-8% למול אשתקד, זאת לאחר שתחום זה פרח מאז היציאה מהסגר הראשון. תחום הדלק, שמושפע מאוד מההנחיות וההגבלות, מציג ירידות משמעותית. ירידה של 17% למול ספטמבר ו-37% למול אשתקד, זאת בעוד שבשנה "רגילה" חודש החגים מלווה בנסיעה רבה לערבי החג, לפעילויות עם הילדים ועוד. גם תחומי התרבות הפנאי והבילוי ספגו מכה קשה ועל פי נתוני מועדון הצרכנות ההוצאה על תחומים אלו ירדה ב-37% למול ספטמבר וירידה של 55% למול אשתקד.
עוד עולה מהדו"ח כי בדומה לתקופת הסגר הראשון, גם הפעם אנחנו רואים עלייה משמעותית בהוצאה החודשית על תחום המזון, עלייה של 17.5% למול אשתקד, אך כאשר משווים את הוצאה זו למול חודש ספטמבר, ניתן לראות כי דווקא ישנה ירידה של 5%. זאת ככל הנראה מהתפוגגות החשש של משקי בית רבים ממחסור במזון לקראת ערבי החג.
מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט, צביקה וילנאי: "בשונה מתקופת חגי תשרי בשנים קודמות, השנה בעקבות הקורונה והסגר, הישראלים נאלצו לשנות את הרגלי הקנייה שלהם כך שיתאימו לתמונת המצב המשתנה ולהגבלות. אנחנו במועדון הצרכנות הוט, קשובים וערניים לצרכיהם של עמיתינו, במטרה להציע להם את הצעות הערך הטובות ביותר. נמשיך לפעול כך על מנת שעמיתינו יוכלו למקסם את החיסכון החודשי, כך שיישאר להם כמה שיותר כסף פנוי בכיס". 

צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט. קרדיט צילום - חן גלילי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה