כסף וצרכנות

יוזמה מקורית: הטלת מס על רכישה אישית מחו"ל בתמורה לפטור ממע"מ על חשמל

האם אזרחי ישראל יהיו מוכנים לשלם יותר על הזמנת מוצרים בחו"ל? השאלה היא בתמורה למה. על פי סקר שערך איגוד לשכת המסחר, פטור ממע"מ על חשמל או מים יהווה תמורה הולמת. האם ההצעה המקורית תעבור בממשלה?
יהודה לוינגר | 
אוריאל לין (צילום עינת לברון)
איגוד לשכות המסחר שמנסים כבר תקופה להילחם בפטור ממע"מ על ייבוא אישי, מביא היום (ראשון) נתונים מעניינים של סקר שנעשה עבורם ובו עולה כי גם הציבור הישראלי יסכים לביטול הפטור ממע"מ עבור תמורה הולמת.
ברקע הדברים, הזמנת מוצרים אישית באינטרנט פטורה ממסי ייבוא וממע"מ ששיעורו 17% בחבילות שערכן הכולל עד 75 דולר. המשמעות: אחוזים רבים מהצריכה האישית של אזרחי ישראל מביאה לירידה בענף הקמעונאות בישראל כאשר עסקים מקומיים צריכים לשלם את מלוא מסי הייבוא - והרוכשים דרך עסקים מקומיים אינם זכאים לפטור זה.
איגוד לשכות המסחר הזמין מחברת ‘SQ’ למחקר יישומי, סקר במדגם ארצי מייצג של 500 משקי בבית יהודים, בשאלה האם נכון לבטל את הפטור מע"מ בייבוא אישי. הסקר התנה את השאלה בשתי אופציות: הראשונה - האם נכון לבטל את הפטור ממע"מ בייבוא אישי, בידיעה שהדבר יסייע ביצירת מקומות עבודה, עם הירידה בתחרות שיש לעסקים מקומיים אל מול הצריכה המקוונת.
למרות משבר הקורונה, רוב העונים - 58%, הודיעו כי אינם מוכנים לביטול הפטור ממע"מ והעלייה במחירי המוצרים שיוזמנו מחו"ל בעקבות המס. מתוך ה-42% שכן הסכימו, כמעט מחציתם הם בקרב הגילאים הצעירים 18-29.
באיגוד העלו הצעה מקורית ביוזמת עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שהפכה את התוצאות בנתונים, בשאלה אם המשיב יהיה מוכן שהפטור במע"מ בייבוא אישי יבוטל ובמקומו יינתן פטור ממע"מ על צריכת חשמל או מים? על פי הסקר, 71% תמכו ביוזמה, כאשר בפילוח נראה שיש על כך הסכמה מכלל החלוקה העסקית: 75% מהסטודנטים תמכו בביטול הפטור למע"מ בייבוא אישי אל מול פטור ממע"מ על צריכת חשמל ומים, 72% מהעצמאים, 70% מהשכירים, וגם בקרב 72% מדורשי העבודה.
באיגוד לשכות המסחר הראו כי גם ציבור הרוכשים באינטרנט יהיו מוכנים לשלם יותר על קנייה מחו"ל וזאת בתמורה להנחה מסודרת בחשבונות החשמל והמים. לעומת זאת, עולה מהנתונים כי משבר הקורונה לא הביא לאחווה בין האזרחים, כי בתמורה למקומות עבודה נוספים - הישראלים לא מוכנים לשלם יותר על צריכה מקוונת מחו"ל. המענה הסופי יינתן אצל הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה