כסף וצרכנות

לא צריך מוסכניק: זינוק של יותר מ-200% ברכישת חלקי חילוף לרכב באינטרנט

פנסים, מצברים ועוד חלקי חילוף הפכו לפופולריים במיוחד לרכישה עצמית במהלך המשבר, כשהישראלים היו ספונים בביתם. עוד בקטגוריות הצומחות: אביזרים וציוד למשרד, מוצרי היגיינה וניקיון ומוצרי גינון. גידול בהיקף הישראלים המשווקים מוצרים ברשת לרחבי העולם
שרון טל | 
רכישת חלקי חילוף לרכב (צילום freepik, pexels)
משבר הקורונה שינה את סדר החיים של אזרחים בישראל ובעולם. הסגרים החוזרים ונשנים פינו גם לא מעט זמן עבור רבים להשקיע בתחומי עניין אחרים שטרם יכלו לעסוק בהם בתקופה בה עבדו מהמשרד לאורך השבוע. ואכן, נראה שינוי ניכר בהרגלי הצריכה של אזרחים בישראל ובעולם.
מנתונים של חברת eBay עולה כי חל גידול של 226% ברכישת חלקי חילוף לרכב, הזינוק הגדול ביותר מבין הקטגוריות השונות הצומחות ביותר בשנת 2020. כמו כן, חל גידול של 65% ברכישת אביזרים וציוד למשרד, סביר להניח שבשל גידול בהיקף העובדים מהבית ברחבי העולם, שנדרשו להפוך פינה בבית למשרד קטן. מוצרי היגיינה וניקיון רשמו גידול של 24%, ומוצרים בתחום הגינון רשמו גידול של 20% ברכישות.

ב-eBay מסבירים כי "מלבד הגידול בתנועת המסחר ברשת, השנה האחרונה מאופיינת בהפתעות ושינויים בדפוסי הקנייה הצרכניים: את קטגוריות הקניות הפופולריות של שנת 2019 שכללו תכשיטים, בגדי נשים, מוצרים למטבח, מוצרי מניקור ומוצרי טיפוח נוספים, החליפו חלקי החילוף לרכב, מוצרי אלקטרוניקה, אביזרים וציוד למשרד, מוצרי היגיינה וניקיון ואף מוצרי גינון".
"אין זה פלא – לאחר בהלת הניקיון שכללה הסתערות על מוצרי חיטוי ומסיכות, חיפשו הצרכנים מוצרים שינעימו את השהיה במרחב הביתי, מה שנוהגים לכנות ב-eBay כ"קטגוריית הבידוד", והמוצרים שהפכו לפופולאריים היו כאלה הקשורים לעיצוב הבית, משחקי קופסה משפחתיים, מוצרי כושר ביתי ואפילו מוצרי טיפוח בקטגוריית ה-DIY כמו לקים וצבעי שיער.  מגמות אלו משתקפות בקטיגוריות הצומחות של eBay  בחודשים האחרונים".
 
ב-eBay זיהו גידול של 15,000 ישראלים שהצטרפו כמוכרים חדשים לפלטפורמה כערוץ נוסף למכירות, מה שהוביל לזינוק של מאות אחוזים במכירות של קטגוריות בולטות. חל גידול של 800% במכירת גיטרות, זינוק של 577% במכירת נעלי ספורט.
מוצרים לשיפוץ הבית כמו מברשות, לכה ועוד רשמו גידול של 153% במכירות, אח"כ משחקי וידאו (121%), ומוצרי טיפוח וסטיילינג כמו צבע לשיער ומסיכות הזנה (47%). בחגיגות הקניות המתרחשות בימים אלו הצפי הוא שהישראלים ירכשו בעיקר מוצרי אלקטרוניקה דוגמת טאבלטים, שעונים חכמים ואוזניות רגילות ואלחוטיות, מוצרים לבית ולגינה דוגמת שואבי אבק רובוטיים ומוצרים לבית חכם וכמובן מוצרי אופנה.
איליה קרטוב מנכ"ל eBay לשווקים המתפתחים: "מגיפת הקורונה שינתה הרגלי קנייה ומכירה בכל העולם. במהלך תקופות הסגר במדינות רבות, המסחר המקוון נותר האמצעי הכמעט יחידי עבור צרכנים, מה שהוביל לגידול בתעבורה המקוונת ולתדירות הרכישות, בהתחשב בגידול הדו-ספרתית במסחר המקוון העולמי, eBay העולמית הציגה עלייה של מעל ל- 26% בכל אחד משני הרבעונים האחרונים (רבעון השני והשלישי) נתון שמוכיח את החוזק והאיתנות של ערוצי הסחר המקוון. השנה, אנו מאמינים בפוטנציאל הקנייה הגבוה ובדינמיקה החיובית במהלך חגי הקניות הקרובים".

איליה קרטוב מנכ"ל eBay לשווקים המתפתחים. צילום יחצ eBay
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה