כסף וצרכנות

בדרך ללגליזציה נחשף: 3 מכל 4 תיקים במשטרה - לצרכני קנאביס

בסיור הוועדה להתמודדות עם סמים ואלכוהול נטען כי 75% מהתיקים שמגיעים למעבדת הסמים של המשטרה הם של חשיש וקנאביס. המעבדה מטפלת ב-16 אלף תיקים בשנה, ובודקת 50 אלף מוצגים פיזית
 
כפיר אדר |  17
קנאביס (צילום freepik)
הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול של הכנסת בראשות חה"כ מיכל קוטלר- וונש ממפלגת כחול לבן, סיירה היום (ראשון), במעבדת הסמים במטה הארצי של המשטרה המעסיקה כ-250 עובדים במעבדות ובשטח. הוועדה שמעה את ראש מעבדת סמים במשטרת ישראל דנה זוננפילד, שהצביעה בתחילת דבריה על כך ש-75% מהתיקים שמגיעים למעבדה הם של חשיש וקנאביס. 
בנושא איסוף הנתונים, השיבה זוננפילד לחברי הכנסת שנכחו בסיור כי הנתונים אינם נמצאים תחת מעבדת הסמים, מכיוון שהתיקים הללו יכולים להיות משולבים - אלימות במשפחה ועוד. נושא המורכבות של איתור החומרים הממכרים והממכר לבני נוער עלה גם הוא במהלך הסיור, וכי אחד החסמים לנושא זה הוא ההתנגשות מול הצריכה בתעשייה למשל, כך לפי מה שתיארה זוונפילד ואמרה:  "ליד מועדוני לילה ישנם בלונים המנופחים וממולאים בגז קצפות או גז צחוק, וכשישבנו בוועדה ורצינו להכניס את הגז לפקודת הסמים המסוכנים, נתקלנו בהתנגדות מצד התעשיינים ויתר המשתמשים בגזים הללו".
כזכור, רק לאחרונה טען שר המשפטים אבי ניסנקורן: ״הגיעה העת להתקדם לדרך חדשה ולגליזציה של קנאביס בישראל. בחודש הקרוב אציג תזכיר חוק מקיף, ואביא לאישור הממשלה מתווה שיסדיר לגליזציה שקולה ואחראית, בתוך 9 חודשים". הצוות הבין-משרדי לבחינת מדיניות ההפללה והצריכה של הקנאביס מסר את מסקנותיו לשר ניסנקורן שבדומה למודלים דומים ומבוססי מחקר בעולם, ובקנדה בפרט, המתווה המוצע יתיר לגורמים מורשים לגדל ולשווק קנאביס, ולמכור לבגירים מעל גיל 21.
לגבי התפיסות של הגידולים הלא חוקיים והלא מוסדרים שהמשטרה שמה עליהן את היד אמרה זוננפילד: "כל מה שמחרימים מאפסנים ולא משמידים- עד שבית משפט לא מחליט אחרת". ועוד הוסיפה כי ניתן להתמודד עם התופעה הזו רק באמצעות חינוך.
ח"כ קוטלר - וונש אמרה לאחר ששמעה את ההסברים על אודות הנגישות של החומרים הממכרים והסמים המסוכנים כי: "החינוך הוא המפתח לכל ההצלחות בהתמודדות מול כל הסמים המסוכנים". וכמו כן, מהסיורים שהוועדה מקיימת בחודשים האחרונים היא מנסה לאתר את החסמים העומדים בפני בלימת התופעה.
יו"ר הועדה סיכמה את הסיור וביקשה להגיש לוועדה את הדרישות לתיקוני החקיקה לתקנות הסמים המסוכנים בכל הקשור לאריזות המשנה בהן נארזים הסוגים השונים של החומרים הממכרים. ואמרה: "כדי להביא להשלמת החקיקה הדרושה בקנאביס יש לסגור את הפערים הקיימים, זאת גם בכדי שניתן יהיה ליישם את שאר המגבלות".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אחרי לגליזציה אולי סוף סוף המשטרה תתחיל לעשות את עבודתה (ל"ת)
    ר, 11/2020/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    עבודה משטרתית (ל"ת)
    ר, 11/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    תתנו לגדל 5 עציצים לצריכה עצמית
    משה עבאדי 11/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גוזרים עלינו את הקופון
    סגור
  • 9.
    לגליגציה
    Asyeco 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מצד אחד אוחנה שהיה שר המשפטים הוא עודד את זה ,ועכשיו הוא לוחץ על השוטרים לאכוף.הבנאדם דפוק לגמרי
    סגור
  • 8.
    תורידו תקנאביס והמשטרה אולי תתחיל לעשות את העבודה שלהם.
    מישה 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חבורה של ליצנים לא שוטרים
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    מבטיח לכם שהמסרים שמעבירים לילדים כל היוטיוברים גרוע פי (ל"ת)
    אלי 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    זה רק מסביר למה זה לא צריך להיות חוקי!
    אני 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 16
    סמים סמים סמים זה מה שזה! ומי שמעשן סמים וטוען שזה צמח אז הוא בהכחשה. גם קוקאין עושים מצמח.
    סגור
  • אכן קוקאין עשוי מצמח אבל דבר אחד לא לקחת בחשבון...
    TED 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בניגודלקנאביס שאותו קוטפים ומייבשים ומעשנים כמו שהוא, קוקאין נקטף ועובר תהליך כימי במעבדה לייצור קוקאין, זו הסיבה שהוא סם מסוכן, כי יש בו התערבות אנושית, כל סם שהאדם מתערב בו הוא מסוכן, וזאת הסיבה העיקרית לכך שלא נוח לאנשים שקנאביס יהיה חוקי כי קנאביס נשאר כמו שהוא, אי אפשר להוסיף לו ניקוטין ושאר חומרי הזבל האחרים מתוך אינטרס שיווקי.
    סגור
  • .
    אליה 11/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח לדעת איך הבנת את זה ממה שכתוב
    סגור
  • 5.
    בושה על מה המשטרה מבזבזת את הזמן!!!!!
    רון 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    במקום להילחם בפשע
    סגור
  • 4.
    אוקיי
    לגלייז 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה פיתום לגליזציה? אין מצב! תנו לעולם התחתון לחיות!אך אפשר לתת למדינה מילליארדים?! לא לא לא! אני אמשיך לקנות ב1000 שח 10 גרם
    סגור
  • 3.
    תגובה לגבי הנושא
    רון 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    10 0
    על מנת למנוע פשיעה יש לחשוף את האמת כי חשיש המופק מצמח הקנאביס אינו מזיק לאיש כלל ועיקר בכל דרך של שימוש ותופעת הלוואי , בדרך כלל ולרוב רוגע של שלווה ,מזעפו של יום, והפסיקו להתנהג עם כל הציבור כאן כאילו הם האסירים שלכם, ואתם תתנו עוד חוקים , ותפעילו משטרות , ותהפכו אנשים צעירים שאין להם מושג מה רע עם זה כשהם בוחנים את זה וקראו את כל האזהרות שהבאתם שהתוצאה של כל האיסורים מסתכם בכך שאתם לא מקשיבים לרחשי הציבור.. הרי רק לאחרונה הותרה לגליזציה בעוד ארבע מדינות חדשות בארה"ב . אתם לא מבינים שאתם משקיעים כספים לשווא במלחמה שאין בה כל תועלת מלבד שלילת החירות . אי אפשר למות מחשיש . אי אפשר להתאבד עם החשיש. אי אפשר לקחת כמות יתר עם חשיש, זה כמו לחם , אורז, סלק, זה בסוף יוצא ונעלם מהגוף . זה לא עושה אנשים מטורפים, ההפך, אתם מנסים לבנות תמונה בניגוד לתמונה הקיימת במציאות, ומקימים וועדות על זה על חשבון הציבור, שמשלם מיסים, ועושים חוקים להילחם בציבור שלם ולהפוך אותם לעבריינים. מי העריץ, בסה"כ מה ביקשנו?? . מעט שלווה מהמתח שיש כאן בארץ. אם להם שם יש לגליזציה?? כאן היינו צריכים להיות הראשונים בעולם!
    סגור
  • נתתי לייק אחד
    מוטי 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל אם היה אפשר, הייתי נותן 1000 לייקים.
    סגור
  • תודה לך מוטי !!
    רון 11/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהבתי את התגובה שלך מוטי . ישנו דבר והוא נדרש . ההיגיון דורש זאת . הרי לגבי אלכוהול מלבד המדינות המוסלמיות מלבד בודדות זה מותר שם כולל כאן בישראל . מה נפקא מיני . שאם לגבי אלכוהול כל המדיניות של העולם אינן נרגשות וסוערות על אלפי קורבנות בשנה אחת, ומיליונים בעשורים במצב שאינו מצבם הטבעי כתוצאה מאלכוהול , בעיות בריאות, מוות מאלכוהול, ועוד היד נטויה לכתוב את הנזקים, הרי בגרף המזון שהוצג לוועדה בישראל לטובת העניין לפני מספר שנים בוועדת קנאביס, גרף מדעי אמין הציג באופן בולט כי מצח הקנאביס נותן את הסיכון הנמוך מבין אלפי מוצרי מזון שהגרף הכיל . הסכנה מאכילת לחם מסחרי גדולה הרבה יותר לגוף מאשר הקנאביס ובכמה וכמה דרגות . ההיגיון דורש את החירות , עם חוש בחירה .הרי כל סיבה אחרת הינו שלילת חירות ותו לא .
    סגור
  • 2.
    1 מ-3
    נעה 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כש1 מכל 3-4 ישראלים משתמש בקנאביס, מה ההפתעה שזה שיעור התיקים? זה כמו שיעצרו את כל מי ששותה בירה... לגליזציה ומהר. זו גם הדרך היחידה להוריד שימוש בקרב בני נוער שעוזים עת זה כי זה מגניב
    סגור
  • 1.
    היידה משטרת ישראל
    . 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 3
    75% מהתיקים הם מריחואנה. טוב שלא מבזבזים תזמן
    סגור
  • תתנו לגדל 5 עציצים לצריכה עצמית
    משה עבאדי 11/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך לשנות את החוק המוצעה
    סגור