כסף וצרכנות

בוועדת הכספים מקדמים את דחיית המסים במצבי חירום, ומה עם משבר הקורונה?

ועדת הכספים ממשיכה לקדם את הצעת החוק של ח"כ גפני לדחיית מועדי תשלום מסים במצבים מיוחדים בעורף, ולמרות ההבהרות כי מדובר רק במצב ביטחוני, גם באוצר מבינים את הרמז שהמטרה היא דחיפת הקורונה בדלת האחורית
יהודה לוינגר | 
משה גפני (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
ועדת הכספים של הכנסת ממשיכה בדיונים גם היום (שלישי) בהצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר לדחיית מועדי תשלום מסים בעת מצב מיוחד בעורף. אולם, בהצעת החוק שהתחילה ביולי השנה, לא התייחס אז גפני למשבר הכלכלי של הקורונה אלא דווקא לתקופות שמעורבות במצב ביטחוני.
"אנחנו מדברים על מקרים שבהם יש מצבי חירום, כמו שלצערנו הרב אנחנו נתקלים בהם גם היום, ואנשים, למשל בעוטף עזה, נמצאים במצב חירום בגלל ירי טילים ופצצות מרגמה והם מבקשים לדחות תשלום מיסים", הסביר גפני בהצעת החוק, והוסיף: "אני מקבל פניות מאנשים שנמצאים בעת חירום והם מבקשים דחייה בתשלומי מס. אז הרבה פעמים אני פונה לרשות המיסים, לפעמים אני נענה. על כל פנים, זה מגיע במין השתדלות כזאת".
בהסכמת הממשלה, עברה הצעת החוק לוועדת שרים לחקיקה, ולאחר מכן עברה לדיוני ועדת הכספים להמשך הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, ובתחילת נובמבר התחילה ועדת הכספים לדון בכך. 
גפני הבהיר בדבריו שהצעת החוק הינה רק לתקופות של מצב ביטחוני ולא לתקופת הקורונה: "שכאשר יש מצב מיוחד בעורף, האנשים שנמצאים באזור יהיו פטורים מהגשת דוחות. הרעיון של הצעת החוק זה שאם יש ירי טילים או פצצות, אפשר יהיה לדחות את הגשת הדוחות והתשלומים". גם היועצת המשפטית של הועדה הבהירה "ההצעה מנוסחת בצורה יחסית מצומצמת, כי היא מדברת על מצב מיוחד בעורף באזורים מסוימים. זה לא דבר שקורה פה כל יום, זה לא קורונה. אנחנו מדברים על מצב של לחימה".
גיא גולדמן, ממונה חקיקה ברשות המסים במשרד האוצר, הסכים לדבריהם ואף הביע את עמדתו כי "דווקא הקורונה זו דוגמא לדבר שלא היה ניתן", וגם היועצת המשפטית הבהירה: "לא מופיע פה הקורונה, למרות שההצעה באה אחרי הקורונה, לא הרחבנו".
למרות ההבהרות של כל מהות החוק נוגעת לתקופות שמעורבות במצבים ביטחוניים כמו זמני מלחמה ושיגורי טילים על ישראל, יו"ר ועדת הכספים ויוזם החוק רמז לנציגי האוצר: "בהסכמה אתכם אני רוצה להוסיף גם את הקורונה".
גם נציגי משרד האוצר מבינים את הרמזים שברגע שתאושר דחיית מסים בזמני מצב חירום בעורף, הפרשנות המרחיבה גם לתקופת הקורונה לא רחוקה מהכרעה בכנסת או בבג"ץ, ולכן הניסוח הסופי של הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית הוא קריטי לנפגעי המשבר הכלכלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה