כסף וצרכנות

חודש העוקץ הגדול: עלייה של 440% בניסיונות פישינג בנובמבר תוך התחזות לחברות משלוחים

בזמן שכולם חיכו למבצעים הנהדרים שהיו לחודש נובמבר להציע, היו את אלא שלקחו זאת למקום אחר. כמות ניסיונות גניבת המידע בעולם עלו בצורה משמעותית - כיצד להימנע מזה? כל הפרטים בכתבה
מערכת ice | 
FedEx ,DHL ,amazon (צילום unsplash, ויקיפדיה)
חודש נובמבר היה כמו חג עבור הצרכנים, חנויות רבות הציעו מבצעים כמו ה"בלאק פריידי", "בלאק נובמבר", "סייבר מאנדיי", יום הרווקים הסינים ומבצעים נוספים. אבל, ככל שהביקוש למוצרים עולה, ישנם גם כאלה שרוצים להרוויח על חשבונכם. במהלך חודש נובמבר נרשמה עלייה נרחבת של 440% ביחס לחודש הקודם בניסיונות "פישינג", במטרה לדלות סיסמאות, פרטי אשראי ומידע רגיש על הרוכשים באונליין בעולם, על פי דוח שפרסמה חברת צ'ק פוינט.  
בניסיונות "פישינג" מנסים לרמות את הצרכן תוך כדי שמציגים לו אתרי מכירות פיקטיביים, שולחים הודעות כוזבות למסירת פרטים. עליית המדרגה המשמעותית היא שבחודש נובמבר הניסיונות הפעם פעלו בצורה שונה. נשלחו ללקוחות הודעות בדואר האלקטרוני שמציינות כי ישנה תקלה במשלוח וישנם גם ניסיונות של שליחת לינקים פיקטיביים למעקב אחר המשלוח, תוך כדי התחזות לחברות כמו אמזון, פדקס ו- DHL.
ביבשת אירופה ניסיונות "הפישינג" היו בכמות הכי גבוהה בעולם במהלך חודש נובמבר, כאשר מאחוריה ניתן למצוא את יבשת צפון אמריקה. בגזרת החברות שהתחזו להן DHL נמצאת במקום הראשון, כאשר 56% מניסיונות "הפישינג" בחודש נובמבר קרו אצלה. במקום השני חברת אמזון, שחוותה 37% ופדקס מאחוריה עם 7% מהניסיונות. בארצות הברית רוב ניסיונות ההתחזות היו דרך חברת אמזון (65%) בניגוד לאירופה, שם DHL  הובילה (77%).
כיצד להימנע מהניסיונות הללו? תמיד תחשדו אם אתם מקבלים מייל שמבקש איפוס סיסמא שלא אתם ביצעתם בעצמכם, ואל תכנסו ללינק. אם תרצו לשנות סיסמא, אז תבצעו את זה דרך האתר הרשמי של החברה. דרך שנייה, אל תמחזרו את הסיסמאות שלכם. אם פורצים לכם לדוגמא לאימייל, וזו אותה הסיסמא גם בפייסבוק או באפליקציה של חשבון הבנק וכדומה, אז זה יכול לחשוף את הפרטים גם שם.  דרך שלישית, תשימו לב לשגיאות כתיב או לכתובת האתר שנשלח לכם, זה יכול להתבטא בשגיאות קטנות או בכתובת אתר שמסתיימת ב co- במקום ב – com, אחת הדרכים לוודא את הכתובת האמיתית היא דרך גוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה