כסף וצרכנות

שיא הזמנות בדואר ישראל: מיליון חבילות נחתו בסופ''ש

משבר הקורונה מונע מהצרכנים הישראלים לבקר בחנויות, מה שהופך את העבודה של דואר ישראל לקשה יותר. הישראלים מסתערים על ההזמנות באונליין, במיוחד בתקופות המבצעים של חודש נובמבר. זו התוצאה
מערכת ice |  3
דואר ישראל (צילום Magma Images, freepik)
שיא הזמנות חדש נשבר השבוע בהזמנת חבילות מחו"ל, כך עולה מנתוני דואר ישראל. מאז יום הרווקים הסיני ב11/11 ובמשך השבועיים האחרונים נחתו בישראל כ-1,000 טון של חבילות, מתוכם שיא של כמיליון חבילות במשקל כ-350 טון חבילות שהוזמנו מחו"ל, בסוף השבוע האחרון. הצפי הוא שדואר ישראל ימסרו כ-15 מיליון חבילות, בעקבות חודשי הקניות האחרונים. זו השנה הרביעית ברציפות בה נשברים שיאי הזמנות בנובמבר בעקבות יום הרווקים הסיני.
בדואר ישראל מציינים, כי אחת המגמות הבולטות השנה היא הזמנת פריטים כבדים יותר מבעבר, בנוסף ניכרת השנה הזמנה של פריטים יקרים מ-75 דולר, כאשר הלקוחות לוקחים בחשבון את תוספת המע"מ במחיר הכולל של הפריט בעת ההזמנה, ומזמינים פריטים גדולים ויקרים יותר מבעבר. בתקופת הקורונה חל גידול של 30% בהזמנת שליחים עד הבית, הן באיסוף חבילות מסניפי הדואר לבתי הלקוחות והן בהזמנת משלוחים בתוך הארץ של עסקים ישראליים.
מנתוני הרכישות באמצעות הכרטיסים הנטענים של דואר ישראל, עולה כי האתרים הפופולאריים בהזמנות בכרטיס הנטען בבנק הדואר הם: עלי אקספרס, חנויות ביגוד כמו נקסט, shein, ואסוס, וכן רכישות שבוצעו בפייסבוק ובאמזון.
בדואר ישראל מעריכים, כי בישראל יש כ-300 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים המייצאים מוצרים לחו"ל, באמצעות חנויות בפלטפורמות הסחר המקוון כמו עלי אקספרס, אמזון, ebay ועוד. בחודש נובמבר חל לפי הערכות דואר ישראל גידול של כ-20% בפעילות הייצוא מהארץ מול שנה קודמת, בעיקר סביב חגי הקניות הבינלאומיים והכריסמס. עיקר המשלוחים הוא של ביגוד, תכשיטים ופריטי יודאיקה.
גלעד תירוש, סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל אמר, "אנו שמחים לראות כי רשת ההסכמים והתשתית הלוגיסטית שהחברה יצרה בשנה האחרונה, משרתת היטב את הלקוחות בארץ, אשר נהנים השנה מזמני הגעה מקוצרים משמעותית בחגי הקניות ביחס לשנים קודמות, וזאת למרות הקשיים האובייקטיביים הקיימים בשרשרת ההובלה העולמית עקב משבר הקורונה".
לדבריו, "זמן המסירה בארץ התקצר השנה משמעותית בזכות התייעלות תפעולית של חברת הדואר, הערכות מקדימה לחגי הקניות, פתיחת מרכזי מסירה נוספים וכן ההסכמים של החברה עם חברות גלובליות מובילות. השנה אנו רואים גידול משמעותי בהזמנות מבריטניה וסין, כאשר בין היתר עקב ההסכם של החברה עם קאינאו, זרוע הלוגיסטיקה של עלי אקספרס, זמני ההגעה של משלוחים לארץ ירדו בממוצע ביותר מעשרים יום ביחס לשנים קודמות. קאינאו החלה השנה גם באיחוד חבילות עד 75 דולר במשלוח אחד, לנוחות הלקוחות, מה שמעודד הזמנות נוספות דרך פלטפורמה זו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    החבילה שלי 10 ימים על אותו ססטוס
    אידה 12/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נחתה בשדה ואין שום התקדמות... דואר של 1947.וגם אז כבר היה יעיל יותר... במה אתם מתגאים? בזה שהשירות שלכם גרוע?
    סגור
  • 2.
    ממש התייעלות, עדיין מחכים חודש במקרה הטוב
    די 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חברה הייתה כושלת ונשארה כושלת
    סגור
  • 1.
    דואר
    Ron 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זמן המסירה התקצר ????? חחחחחחחחחח יסולק מנכל הדואר הזחוח מיידית אגב מה השכר שלו על כלום עשייה ???
    סגור