כסף וצרכנות

תשלם ביוקר? ACE עלולה להיקנס בכ-2.5 מיליון שקל בגין הטעיית צרכנים

הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה לקנוס את ענקית הריהוט לבית בגין הטעיות שונות החל ממועד האספקה, הצגת מחיר שגוי ועד אי הצגת קישור לביטול העסקה. ACE צפויה להגיב להחלטת הרשות בהליך ערעור: "אנו לוקחים בכובד ראש כל תלונה, ועושים כל יום מאמצים ללמוד ולהשתפר"
ארנולד נטייב |  2
ace (צילום Freepik, פלאש 90)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (שני), לחברת ACE קפיטל קמעונאות (2016) בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך כ-2.45 מיליון שקל. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה איציק אוזנה. לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב-20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן, כאשר במקור הסכום עמד על כ-3 מיליון שקל.
בין ההפרות שנמצאו מצד החברה ניתן למצוא סעיפים על הטעיה במועד ההספקה, אי ביטול עסקה עקב אי הספקה במועד שנקבע, אי מסירת מסמך גלוי, הטעיה בדמי ביטול עסקה, אי הצגת קישור ייעודי לביטול עסקה ו- הצגת מחיר על גבי המוצר שאינו המחיר כפי שמופיע בקופה.
החקירה החלה בעקבות תלונות רבות שהתקבלו מצרכנים, עבודת מודיעין וביצוע ביקורות בחנויות, מהחקירה עולה כי: התלונות הרבות כנגד החברה התקבלו בנוגע לאספקת מוצרים שהוזמנו מאתר החברה. בבדיקה נמצא כי החברה אינה עומדת בהוראות החוק ככל שמדובר בעמידה בזמני אספקת המוצרים שנרכשו על ידי הצרכנים. הצרכנים נכנסו לאתר החברה, נרשמו אליו תוך הזמנת פרטים אישיים והזמינו מוצרים שונים מתוך המגוון המוצג באתר. לאחר מכן, ניתנה אפשרות באם לאסוף את המוצר מסניפי החברה או לשלם תוספת של 50 שקל למשלוח עד הבית. לאחר סיום ההזמנה והתשלום, נשלח לכל צרכן מייל עם עיקרי העסקה וביניהם גם מספר ימי המשלוח / איסוף מהסניף.
על פי העולה מהחקירה, כאשר ימי המשלוח/איסוף הגיעו והמוצרים לא סופקו, החלו הצרכנים בבירורים לגבי סטטוס הזמנתם. הפניות אל החברה נעשו במספר ערוצים (טלפון, וואצאפ, דף הפייסבוק ודואר אלקטרוני) אך באף אחד מהערוצים הצרכנים לא קיבלו מענה. מאחר ומועד האספקה חלף, ביקשו חלק מהצרכנים לבטל את העסקה. בקשת ביטול העסקה נעשתה גם כן, בערוצים השונים אך החברה לא התייחסה לבקשות אלו.
  
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "קיימת חשיבות רבה בקיומו של קישור ייעודי לביטול עסקה שיאפשר לצרכן בקניה מקוונת להעביר בקלות לכתובת ברורה את בקשת הביטול. ובוודאי קיימת לחברה החובה לכבד את בקשת הביטול מקום שזכות זו קיימת לצרכן. גובה העיצום משקף את היקף הצרכנים הנפגעים. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד עוסקים הפוגעים בציבור הצרכנים ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".
מ- ACE נמסר בתגובה: "חשוב לציין כי מדובר רק בהודעה על כוונה להטיל עיצומים כספיים אשר ביחס אליה קיימות לאייס טענות טובות אשר בכוונתה להעלותן הן במסגרת השימוע הניתן לנו בהתאם לחוק והן בפני ערכאת הערעור במידה ותידרש. לגופו של עניין, מאז פרוץ המגיפה עומד המשק הישראלי ובוודאי מי שעוסק במכירות און ליין בפני אתגר בלתי צפוי, עם זמני הערכות מהרגע לרגע. בטווח הזה אייס עשתה ככל יכולתה על מנת להתמודד עם עליה דרמטית במספר הרכישות שנעשו דרך אתר האון ליין. לצערנו היו אכן מקומות בהם לא הצלחנו. מאז שיפרנו משמעותית את מערך השירות והלוגיסטיקה ונערכנו מחדש, ואנו מודים למאות אלפי הלקוחות שנותנים בנו אמון מדי חודש. אנו לוקחים בכובד ראש כל תלונה, ועושים כל יום מאמצים ללמוד ולהשתפר."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק אתמול הם השאירו אותי
    עתיקים שם 12/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הקו מעל שעה של המתנה עד שהתיאשתי וניתקתי
    סגור
  • 1.
    תבדקו גם את דוקטור גב
    חזי 12/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביזיון מה שהולך שם ועדיין לא קיבלנו את הכסף בחזרה כפי שהבטיחו
    סגור