כסף וצרכנות

הדולר ממשיך להתרסק: הגיע לשפל של 24 שנים

משבר הדולר ממשיך כאשר המטבע האמריקאי הציג שער של פחות מ-3.23 שקל לראשונה מאז 1996, וזאת למרות המאמצים של בנק ישראל לבלימת הצניחה. נשיא התאחדות התעשיינים הזהיר "הייצוא בסכנת קריסה והממשלה שותקת"
יהודה לוינגר | 
דולר יורד (צילום Freepik)
שער הדולר ממשיך לרדת ולשבור שיאים שליליים, כאשר הגיע היום (שלישי) לשער של 3.228 שקל, כאשר הפעם האחרונה שירד לשער כל כך נמוך היה אי שם בשנת 1996. מאז התחזק הדולר ב-0.31% והציג שער של 3.251 שקל.
בעוד הדולר מתחזק מול מטבעות עולמיים, מצבו מול השקל נותר בשפל וזאת כחלק ממגמת ירידה בתקופה האחרונה. בנק ישראל מנסה לייצב את השער ולמנוע את ההתרסקות תוך רכישת מאות מיליוני דולרים, אך בינתיים הדולר לא מגיב לכך.
כבר באמצע החודש, התריעו התאחדות התעשיינים כי בעקבות נפילת הדולר הייצוא בסכנת קריסה והאשים את הממשלה שאינה פועלת לעצירת המשבר. אז, לפני 10 ימים, הדולר ירד ב-0.7% והציג שער של 3.248 שקל, והגיע לשפל של 12 שנים.
"הגיע הזמן שהמדינה תתחיל לפעול ולסייע בפתרונות מוניטרים ופיסקלים לטובת המשק", אמר ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים, "התעשייה וההייטק הם הקטר שיכול להוציא את המשק מהמשבר, אבל במקום לסייע לו, הממשלה מנסה להוריד אותו מהמסילה״.
בתוך כך, שער היורו ירד ב-0.36% והציג שער של 3.9573 שקל, שער הפאונד ממשיך לרדת וירד בשיעור של 1.34% והציג שער של 4.3171 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה