כסף וצרכנות

מכת הקורונה: זה הנזק הכספי העצום שנגרם לצרכנים בעקבות המשבר

על פי סקר של הרשות להגנת הצרכן, הנזק מוערך בכ-5.33 מיליארד שקל. ענפי התיירות ואולמות האירועים מובילים מבין תחומי הצריכה עם נזק בסך 1.336 מיליארד שקל ו-599 מיליון שקל | כל הפרטים
יהודה לוינגר | 
סכום הנזק שנגרם לצרכנים בעקבות המשבר (צילום פלאש 90/ אוליבר פיטוסי, מרים אלסטר)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פרסמה היום (חמישי) את היקף הנזקים שנגרמו לצרכנים בעקבות משבר הקורונה. להערכת הרשות, הנזק שנגרם לצרכנים בעקבות משבר הקורונה הינו 5.33 מיליארד שקל, כאשר הנזק הגדול ביותר שנגרם לצרכנים הינו בענף התיירות ועומד על 1.366 מיליארד שקל. אחריו: ענף אולמות האירועים שספג 599 מיליון שקל.
על פי הדו"ח, מספר הצרכנים הגדול ביותר שנפגעו הינו בתחום התיירות ועומד על כ-323,000  ולאחריו בתחום מכוני הכושר וחוגי התעמלות ועומד על כ-277,000 צרכנים.
ממוצע הנזק לצרכן בודד הגבוה ביותר היה בתחום אולמות האירועים כ-16,582 שקל לצרכן, לאחריו תחום השירותים הפיננסיים בהם נגרם לצרכן נזק של כ-11,767 שקל ולאחריו תחום התיירות עם נזק של 5,512 שקל לצרכן.
סכום הנזק גובש לאחר ביצוע סקר צרכנים רחב והופץ בקרב 5,155 משתתפים בחתך מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל במהלך חודש יוני. מתוך כלל המשתתפים שענו על שאלת הסינון, 2,411 ענו תשובה חיובית והמשיכו למלא את הנזקים הכספיים. הסקר הקיף 28 תחומי צריכה שונים לגביהם משתתפים יכלו למלא נזקים שנגרמו להם. לאחר טיוב הנתונים התקבל דיווח לגבי 3,627 עסקאות שנעשו.
ד"ר דליה שיליאן, הכלכלנית הראשית של הרשות מסרה כי "סקר זה מאפשר לרשות, בין היתר, לקבוע באלו נושאים עליה להתערב, לקבוע מדיניות ולתת הגנה לציבור הצרכנים. בסקר נמצא כי קיים  נזק לצרכנים במגוון  תחומים במשק.  לאור הממצאים בסקר ובשילוב עם מאגרי מידע נוספים שיש לרשות, פועלת הרשות בתקופה מורכבת זו, להתערב בשווקים רלוונטיים במגוון אמצעים וזאת מתוקף תפקידה כרגולטור בתחום הצרכנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה