כסף וצרכנות

מסתמן: אמסטרדם תאסור מכירת קנאביס לתיירים אחרי המגפה

ראש העיר פנקה הלסמה מקדמת החלטה שתאפשר לקופישופס בעיר למכור את מרכולתם אך ורק לאזרחי ולתושבי המדינה. המטרה: צמצום תיירות הסמים הקלים, מיגור הפשיעה, שחרור דירות מהשכרה קצרת טווח ושינוי התדמית של העיר
רועי בהריר-פרל | 
אמסטרדם (צילום ליאם גנט PIXBAY)
מכה לסטלנים ברחבי העולם: ראש עיריית אמסטרדם פנקה הלסמה החליטה לאסור מכירה של קנאביס לתיירים בקופישופס המפורסמים של העיר ברגע שמשבר הקורונה יסתיים והכל ייפתח מחדש. מדובר בהחלטה לא מאוד מפתיעה, נוכח התנגדותה המתמשכת להיותה של אמסטרדם עיר שמקור המשיכה החזק ביותר שלה הוא סמים קלים, כשרוב התיירים הצעירים מגיעים אליה בראש ובראשונה כדי ליהנות מגישתה המתירנית לנושא (כמו גם לנושא הזנות).
כעת, הלסמה מתכוונת לאפשר מכירת קנאביס להולנדים ולתושבי המדינה בלבד. זאת, נוכח העובדה שאמסטרדם הפכה בשנים האחרונות לעיר עמוסה הרבה יותר מדי, שמגיעים אליה כמיליון תיירים מדי חודש - יותר מכלל התושבים בעיר. בשנת 2019, לדוגמה, פקדו את אמסטרדם 46 מיליון בני אדם, שרובם קנו ו/או עישנו ו/או אכלו מוצרי קנאביס בעת שהותם בעיר.
העיר מנסה כבר מזה כמה שנים להוריד את מספר התיירים בעלי התקציב הנמוך ולטפל בבעיה הפשע המאורגן שהולכת ומחמירה משנה לשנה - וכעת, כאמור, היא מתכוונת להוציא לפועל את ה"איום" המרכזי שלה ולהפסיק את מכירת הקנאביס לתיירים. הלסמה ניסתה להעביר את התקנה הזאת בעבר ונכשלה, אבל כעת, בניגוד לעבר, היא נתמכת גם על ידי התובע הציבורי והמשטרה, כשגם הקהילה העסקית בעיר עומדת לצדה ודורשת שינוי דרמתי במצב שיצא מכלל שליטה.
"אנחנו יכולים להמשיך להיות עיר פתוחה, מכניסת אורחים וסבלנית, אבל יחד עם זאת להקשות על פושעים את החיים ולהאט את התיירות ההמונית", אמרה הלסמה במעמד הגשת ההצעה החלטה החדשה. ראש העיר הדגישה את מצוקת הדיור בעיר עקב הסבת דירות מגורים לאייר-בי-אן-בי והוסיפה כי בערים אחרות בהולנד - מסטריכט ודן בוש - המדיניות החדשה בנוגע למכירת קנאביס כבר מקוימת בהצלחה, לאחר שהקופישופס המקומיים נאלצו להתמודד במשך שנים עם זרם של תיירי-סמים מגרמניה, צרפת ובלגיה.
המטרה של הלסמה היא לשנות את אמסטרדם, על 166 הקופישופס שבה, מ"מקום של תיירות סמים קלים", כהגדרתה, לאפיון המקורי שלה כ"אחת הערים היפות בעולם, המציעה מגוון של אטרקציות ברמה גבוהה". כדי להתקדם בכיוון הזה, היא מתכוונת, כפי הנראה, לסגור כ-100 קופישופס בעיר ובהמשך לשנות את פניה מקצה לקצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה