כסף וצרכנות

וולמארט ודיסני נגד מתנגדי ביידן, ההשתקה באמריקה מגיעה לשיאים חדשים

בעקבות המהומות בקפיטול, חברות ענק בארה"ב הודיעו כי יחלו להעריך מחדש את כל התרומות הפוליטיות לחברי קונגרס, כאשר מי שחטפו את עיקר האש היו תומכי טראמפ שהתנגדו למינוי הרשמי של ביידן
יהודה לוינגר |  1
וולמארט ודיסני נגד מתנגדי ביידן (צילום פייסבוק/וולמארט, ג'ו ביידן, pixabay)
תאגידי הענק מענישים את הפוליטיקאים שניסו לערער את הבחירות בארה"ב ברגע האחרון. על פי הודעת וולמארט ודיסני היום (רביעי) החברות ישהו תרומות פוליטיות למחוקקים שהצביעו נגד אשרור הבחירות ונגד מינויו של ביידן.
כזכור, המהומות בוושינגטון התקיימו בטקס שהיה אמור להיות רשמי להכרזתו של ביידן כנשיא ארה"ב והחלטת האלקטורים למינויו. למרות שכבר נבחר, היו מחוקקים שהתנגדו למינויו, והפעם הם "נקנסו" על ידי חברות הענק עם עצירת תרומות פוליטיות.
בדיסני מסרו כי המהומות שהיו בקפיטול יצאו נגד אחד מהעקרונות החשובים במדינה: העברת השלטון בדרך שלוה. חברי הקונגרס היו צריכים להתאחד לאחר המהומות וכי חלק מהם לא אימצו את ההזדמנות לאיחוד. גם בוולמארט מסרו כי הם משהים תרומות פוליטיות, ללא הגבלת זמן, לאותם חברי קונגרס שהצביעו נגד הסמכתו החוקית של ביידן לנשיא, כלשון ההודעה.
על פי דיווח של בלומברג, וולמארט ודיסני הם התאגידים הבולטים שהצטרפו למחאת החברות נגד תרומות פוליטיות לחברי קונגרס שהתנגדו למינוי ביידן, ובכך הן הצטרפו לג'יי.פי. מורגן צ'ייס וקוקה קולה שכבר הודיעו חלק או כל התרומות הפוליטיות. גם בג'נרל מוטורס אמרו כי ישהו תרומות חדשות מבלי לדווח עבור מי. כך גם אלפבית של גוגל שהודיעה על עצירת תרומות מכל חברי הקונגרס, ולא רק באלה שהתנגדו לביידן.
תאגידי הענק שבדרך כלל נותנים תרומות הן לרפובליקנים והן לדמוקרטים, מתוך חשיבה אסטרטגית עסקית לרצות את כולם, החלו להעריך מחדש את האסטרטגיה שלהם לאחר המהומות בקפיטול, ונראה שהמפסידים הגדולים יהיו המחוקקים הרפובליקנים ובעיקר מי שהיה מזוהה עם הנשיא היוצא טראמפ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השתקה באמריקה? זו נקיטת עמדה ולא דיווח חדשותי
    ערן 01/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על איזו השתקה מדובר? מדובר בהחלטה לא לתמוך באנשים שמערערים את היסוד הדמוקרטי של ארצות הברית. נשמע לי כמו מעשה הגיוני ואפילו פטריוטי. זה כמו שחברה ישראלית היתה מודיעה שהיא מפסיקה לתרום לפוליטיקאי ישראלי כי הוא אמר שלישראל אין זכות קיום. השתקה? ממש לא! זו הישרדות וזכות בסיסית...
    סגור