כסף וצרכנות

רפורמת התשלומים בתחבורה הציבורית צוברת תאוצה: 213,000 נסיעות בוצעו באמצעות האפליקציות השונות

על פי נתונים שהתקבלו על ידי משרד התחבורה, לצד עלייה בתשלומים הדיגיטליים המבוצעים מראש לכרטיסי הרב-קו, קרוב למחצית מהנסיעות התבצעו באמצעות אפליקציית "רב פס" של HopOn
כפיר אדר |  1
משבר הקורונה (צילום freepik)
בחלוף שלושה שבועות מכניסתה לתוקף של רפורמת התשלומים הדיגיטליים בתחבורה הציבורית ועדכון המחירים, מדווח משרד התחבורה כי מאז השקת האפליקציות השונות, בוצעו באמצעותן כ-213,000 נסיעות. חברת HopOn המחזיקה את אפליקציית "רב-פס", מדווחת בהתאם כי כ-96,000 מבין הנסיעות בוצעו באמצעות "רב-פס", קרוב לחצי מכמות התיקופים שעליה מדווח משרד התחבורה.
כמו כן, בחודש דצמבר חלה עלייה של כ-20% בשיעור הנוסעים המבצעים טעינה של כרטיס הרב-קו באמצעות האפליקציה, למרות ההגבלות שהופעלו בחודש זה על התחבורה הציבורית, דבר המעיד כי התשלום באמצעות הרב-קו נשאר שיטת התשלום המשתלמת ביותר עבור חלק ניכר מהנסיעות. בתקופה זו מעל ל-50 אלף נוסעים נכנסו למחשבון "רב-פס" בכדי לבדוק ולהשוות כיצד משתלם להם לשלם עם האפליקציה - ישירות באוטובוס עם הנייד או לשלם מראש עם האפליקציה ולטעון את כרטיס הרב-קו.
רפורמת התשלומים הדיגיטליים בתחבורה הציבורית, פרי עמל של שש שנות תכנון, נכנסה לתוקף ב-15/12/20. הרפורמה מתבססת על תשלום באמצעות הטלפון החכם הפועל לצד התשלום הרגיל ברב-קו הקיים היום. מעבר לאפשרות התשלום דרך הטלפון החכם, הרפורמה מציגה שינוי בתעריפי הנסיעה לנסיעות שמתבצעות ע"י האפליקציות ביחס לנסיעות המבוססות על כרטיס הרב-קו.
המודל מבוסס על שישה טווחי נסיעה שונים, כאשר נסיעה בכל אחד מהטווחים היא במסגרת מחיר מסוים, שאינו תלוי בחלוקה הגיאוגרפית המסורתית של אזורי תעריפים, אלא מבוסס על פי מרחק הנסיעה מנקודת העלייה לנקודת הירידה בלבד. עם זאת, חשוב להדגיש כי לעיתים קרובות המודל אינו משתלם עבור כלל הציבור ועדיף להמשיך לשלם דרך הרב-קו, וזאת בעיקר בנסיעות בתוך המטרופולינים.

מבדיקה במחשבון התעריפים של הרב-פס ניתן לראות כי לנוסע בעל פרופיל רגיל, המבצע נסיעות עירוניות קצרות בתוך גוש דן, עדיף בדרך כלל לשלם עם כרטיס הרב-קו על נסיעות מזדמנות עם כרטיס רב-קו שהוטען באפליקציית רב-פס בערך צבור, שכן עלות הנסיעה באופן זה הינה 4.72 ש"ח לעומת 5.9 ש"ח באמצעות תשלום עם יתר שלושת האפליקציות. בנוסף, גם לנוסע המבצע נסיעות מזדמנות בערים רבות בפריפריה בהן מחיר הנסיעה עם האפליקציות השונות עומד על כ-3 ש"ח לעומת תשלום בסך 1.92 ש"ח עם ערך צבור בכרטיס הרב-קו שהוטען באפליקציית רב-פס.
עופר סיני, מייסד אפליקציית רב-פס מסר: "על אף הסגר השלישי, אנחנו רואים מדי יום עלייה משמעותית בתיקופים באמצעות הסמארטפון לצד גידול משמעותי בכמות הנוסעים שבחרו לשלם מראש ולטעון את הרב-קו ובכך להנות מתעריפים משתלמים אף יותר וזאת על סמך השימוש במחשבון הרב-פס. על אף הפרשי המחיר שגורמים לבלבול בקרב הציבור, אנו שמחים להנגיש את המידע בצורה נוחה וידידותית ולאפשר לנוסעים להיות צרכנים חכמים המבצעים בדיקה בין שתי אפשרויות התמחור העומדות בפניהם ואני מברך על כך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפליקציית רב-פס ממש נוחה
    נוסע בקו 5 01/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא מאפשרת לי לבדוק איך משתלם יותר לשלם עם הכרטיס או עם הטלפון
    סגור