כסף וצרכנות

הדולר ממשיך לעלות, הביטקוין דווקא יורד: למה זה קורה?

הודעת בנק ישראל על רכישת 30 מיליארד דולר ממשיכה לגרום להתחזקות שער הדולר אל מול השקל, ובמשרד האוצר מרגיעים כי העלייה לא תייקר מוצרים שתלויים בשער כמו הדלק. אז למה זה גורם לביטקוין דווקא לרדת?
יהודה לוינגר |  4
ביטקוין (צילום unsplash)
שער הדולר ממשיך להתחזק אל מול השקל ומתייצב הבוקר (ראשון) מעל 3.2 שקל, וזאת לאחר שכבר כמעט והגיע לשפל של 25 שנה והתקרב ל-3 שקל. הודעת בנק ישראל שירכוש 30 מיליארד דולר חיזקה את השער שהביא קצת שקט ליצואנים,  ואף במשרד האוצר בירכו על המהלך, כאשר ישראל כץ מסר כי "שוחחתי עם הנגיד מספר פעמים על סוגיה זו ואני שמח על הצעד שנקט. בתקופת משבר הקורונה והשפעותיו הכלכליות יש צורך לתמוך ולחזק ענפים שונים במשק הזקוקים לסיוע מיוחד".
העלייה של הדולר היא לא חד פעמית, ועל פי ההערכות הוא עתיד להמשיך ולהתחזק מולה שקל עם התערבות של בנק ישראל שלא לחזור עוד לשפל של הדולר כפי שהיה בשבוע שעבר. המהלך שהיטיב עם היצואנים מעלה גם את החשש להתייקרות מוצרים שתלויים בדולר כמו מחירי הדלק, אך במשרד האוצר מעריכים כי העלייה בשער לא תגרום להתייקרות חריגה.
 
המטבע הדיגיטלי לעומת זאת עוד פעם יורד ונסחר בשעות אלו במעל 34 אלף דולר, וזאת לאחר שביום שישי כבר התקרב לשער ה-40 אלף דולר ולשיא של 41 אלף דולר. כבר מאז חודש מרץ, הביטקוין פועל בניגוד לשער הדולר, כאשר בכל פעם שהדולר מתחזק אל מול המטבעות המקומיים, כך הביטקוין יורד, וכן להיפך.
הסיבה לכך תלויה בשימוש במטבע הדיגיטלי כרצון לשמר את ערך הכסף וההשקעה כמו גם הביקוש העולה למטבע הדיגיטלי בכלל עם היחלשות שער הדולר. במדד ה-DXY, שמודד את את תנודות הדולר לפי חוזקו אל מול המטבעות הזרים, ניתן לראות מגמת עלייה כאשר הוא נמצא ברמה של 90.78, וזאת להבדיל מסוף השבוע האחרון אז היה במדד של 90.27 כאשר הביטקוין פרץ למעלה בשנית. 
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק מרמת-גן Coinmama אשר מציעה דרך פשוטה לקנות ולמכור ביטקוין במגוון אמצעי תשלום, מדגיש כי: "כשיש פאניקה אנשים זורקים סחורה, מניות, נדל"ן ויזרקו גם ביטקוין. מי שלא מבין ביטקוין ואין לו ויז'ן לשנים ארוכות אז הוא ייכנס לפאניקה והוא ימכור, וזה יכול להפיל את המחיר. אבל זה לא אומר כלום על הטכנולוגיה ועל הנחיצות של המערכת הזאת. האנושות צריכה מערכת כמו ביטקוין שזה כסף שלא תלוי באף גורם, כסף שהוא לחלוטין פתוח לכולם, שקוף לכולם ומאפשר לכולם להשתמש בו. אין בביטקוין ענין של צנזורה, זכויות אדם, שחור, לבן, באיזו מדינה אתה, כולם יכולים להשתמש בביטקוין. מבחינת מחיר זה יעלה וירד אך אם נסתכל על ממוצע רב שנתי הוא בדרך למעלה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא מוכר את הביטקוין לעולם
    יונתן עוז 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני אוהב צדק חברתי. כולם אוהבים. כולם יעברו לביטקוין.
    סגור
  • 2.
    הדולר ירד והדלק בפעם האחרונה רק עלה איך זה יתכן? (ל"ת)
    שי 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    ילד בן 12 כתב את זה?
    פיבונאצי 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם באמת חושבים שה30 מיליארד דולר של בנק ישראל מזיזים את החוגה של מחירי הבטקוין?
    סגור
  • 12 הגזמת... פחות (ל"ת)
    דמוליק 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור