כסף וצרכנות

בשורה לקהילת הטרנסג'נדרים בישראל: זכאים לקצבת נכות ''בהליך מהיר''

ביטוח הלאומי קובע כי טרנסים וטרנסיות שעוברים טיפולים להתאמה מגדרית יהיו זכאים לקצבת נכות מלאה של כ-40% למשך שנתיים. ההליך נועד במטרה לסייע לאנשים שעוברים את התהליך להשתקם ולהשתלב בחברה הישראלית
ארנולד נטייב |  2
המוסד לביטוח לאומי (צילום Magma Images)
ביטוח הלאומי קובע כי טרנסים וטרנסיות שעוברים טיפולים להתאמה מגדרית יהיו זכאים לקצבת נכות מלאה של כ-40% למשך שנתיים במסלול מהיר, בהסתמך על חוות דעת מקצועית. הנוהל החדש נועד להסדיר את הטיפול בתביעות לקצבת נכות כללית של אנשים בעלי דיספוריה מגדרית, באופן שיקל עליהם את תהליך השינוי ויסייע להם להשתקם ולהשתלב בחברה באופן מיטבי. 
התכנית אושרה בעקבות משברים רבים שחווים האנשים שהחליטו לעבור את התהליך המורכב, כאשר בין היתר הם נחשפים למגוון בעיות חברתיות, בריאותיות ונפשיות, לעיתים סובלים מאפליה, בריונות והתעללות, חוסר עורף משפחתי וקורת גג, הידרדרות לזנות, סמים ואלכוהול וסיבות נוספות. 
הוחלט לשלם למי שעובר את התהליך, קצבת נכות מלאה למשך שנתיים ממועד תחילת הטיפול הייעודי: הורמונלי או כירורגי. בתום השנתיים, ייבדק מצבם הרפואי והתפקודי בהתאם לנהלים שהיו עד כה לגבי אוכלוסייה זו. במהלך תקופה זו יוצע לזכאים להתחיל בתהליך שיקום, בין אם פרטני ובין אם בתוכנית טרום שיקום ייעודית שתיתן מענה לצרכים הייחודיים שלהם.
האגודה למען הלהט''ב בישראל כתבו: "הבשורה המהממת הזאת לא הייתה באה לאוויר העולם ללא העבודה המשותפת של ארגוני הקשת הטרנסית, טרנסיות ישראל, מעברים לקשת הטרנסית ו- פרויקט גילה להעצמה טרנסית, וללא הקשב וההבנה של בעלי תפקידים במוסד לביטוח הלאומי בראשות המנכ"ל מאיר שפיגלר. תודה גדולה גם לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי וליועצת השר לימור לוריא על הסיוע בתהליך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז צדקנו כל הזמן והם כן...
    רם 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 8
    חולי נפש?
    סגור
  • אם היית יודע לקרוא
    אדם שפוי 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כתוב בפירוש שהסיבה לכך היא החרם, המשבר והאפלייה שהם עוברים בגלל אנשים כמוך.
    סגור