כסף וצרכנות

הדולר ממשיך לעלות, בכמה הוא נסחר היום?

הודעת בנק ישראל על רכישת 30 מיליארד דולר ממשיכה לגרום להתחזקות שער הדולר אל מול השקל, כאשר עלה בכ-6% מאז ההודעה. במשרד האוצר מרגיעים כי העלייה לא תייקר מוצרים שתלויים בשער 

ארנולד נטייב | 
דולרים (צילום freepik)
שער הדולר ממשיך להתחזק אל מול השקל ונסחר הבוקר (שני) ב-3.27 שקל, לאחר שחווה עלייה באחוז מאז אתמול. הדולר חווה את אחת התקופות הקשות ביותר, שכבר כמעט והגיע לשפל של 25 שנה והתקרב ל-3 שקל ביום חמישי האחרון. מאז הודעת בנק ישראל, הדולר טיפס בכ-6%. 
הודעת בנק ישראל שירכוש 30 מיליארד דולר חיזקה את השער שהביא קצת שקט ליצואנים,  ואף במשרד האוצר בירכו על המהלך, כאשר ישראל כץ מסר כי "שוחחתי עם הנגיד מספר פעמים על סוגיה זו ואני שמח על הצעד שנקט. בתקופת משבר הקורונה והשפעותיו הכלכליות יש צורך לתמוך ולחזק ענפים שונים במשק הזקוקים לסיוע מיוחד".
העלייה של הדולר היא לא חד פעמית, ועל פי ההערכות הוא עתיד להמשיך ולהתחזק מולה שקל עם התערבות של בנק ישראל שלא לחזור עוד לשפל של הדולר כפי שהיה בשבוע שעבר. המהלך שהיטיב עם היצואנים מעלה גם את החשש להתייקרות מוצרים שתלויים בדולר כמו מחירי הדלק, אך במשרד האוצר מעריכים כי העלייה בשער לא תגרום להתייקרות חריגה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה